Mercedes, BMW a Honda, upustili od arbitráže s FIA kvůli změně počtu válců a objemu motorů pro vozy F1. Mezinárodní automobilová federace prosazuje od roku 2006 motory V8 s objemem 2400 ccm.
BMW a Honda zdůvodnili přijetí této změny, ale Mercedes pouze oznámil, že se přidává k ostatním výrobcům a se změnou souhlasí.
Až nyní prostřednictvím šéfa závodního oddělení Mercedesu Norberta Hauga továrna rozhodnutí zdůvodnila.
„Stáli jsme před dlouhým soudním procesem a museli bychom vyvíjet souběžně dva motory (V8 a V10), čemuž jsme chtěli zabránit,“ vysvětlil Haug.
Dodal však, že spor výrobců motorů s FIA vůbec nebyl předem prohraný. „Výsledné resumé právních jednání napovídalo, že jsme mohli mít v arbitráži úspěch.“
Důvody jsou tak v případě všech tří značek stejné. Zbytečně vynaložené zdroje na přípravu dvou motorů a zbytečná zlá krev kolem arbitráže. To je to, co F1 nepotřebuje.
Sečteno podrženo, vozy Formule 1 se vrací k osmiválcům, ale s podstatně nižším objemem...
Foto: Mercedes-Benz Motorsport
Mercedes konečně promluvil
Dodavatel motorů stáji McLaren teprve nyní komentoval složení zbraní ve věci změny koncepce motorů.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball