Mercedes, BMW a Honda, upustili od arbitráže s FIA kvůli změně počtu válců a objemu motorů pro vozy F1. Mezinárodní automobilová federace prosazuje od roku 2006 motory V8 s objemem 2400 ccm.
BMW a Honda zdůvodnili přijetí této změny, ale Mercedes pouze oznámil, že se přidává k ostatním výrobcům a se změnou souhlasí.
Až nyní prostřednictvím šéfa závodního oddělení Mercedesu Norberta Hauga továrna rozhodnutí zdůvodnila.
„Stáli jsme před dlouhým soudním procesem a museli bychom vyvíjet souběžně dva motory (V8 a V10), čemuž jsme chtěli zabránit,“ vysvětlil Haug.
Dodal však, že spor výrobců motorů s FIA vůbec nebyl předem prohraný. „Výsledné resumé právních jednání napovídalo, že jsme mohli mít v arbitráži úspěch.“
Důvody jsou tak v případě všech tří značek stejné. Zbytečně vynaložené zdroje na přípravu dvou motorů a zbytečná zlá krev kolem arbitráže. To je to, co F1 nepotřebuje.
Sečteno podrženo, vozy Formule 1 se vrací k osmiválcům, ale s podstatně nižším objemem...
Foto: Mercedes-Benz Motorsport
Mercedes konečně promluvil
Dodavatel motorů stáji McLaren teprve nyní komentoval složení zbraní ve věci změny koncepce motorů.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Nicolas Cage v šoku! Jeho syn prý napadnul svou matku!
-
Nicolas Cage v šoku! Jeho syn prý napadnul svou matku!
-
Princ Harry bude v Británii osamocený! Nesetká se s rodinou, přespávat bude na hotelu!
-
Karel III. slaví první rok na britském trůnu!
-
Madonna zůstává i v 65 letech tahákem pro své fanoušky!
-
GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů
-
GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí
-
GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body
-
GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty