Nejrychlejší zastávky předvádělo Ferrari, McLareny s nejdelšími stinty

Trénování výměny pneumatik, GP Itálie (Monza) | foto: Scuderia Ferrari

SOČI - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak rychle dnes týmy přezouvaly své piloty a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Ruska na jemném asfaltu v Soči?

Absolutně nejrychlejší zastávky předvádělo stejně jako v Suzuce opět Ferrari, které stihlo Vettela i Räikkönena o kolo později přezout za 2,2 sekundy.

Jen o desetinu déle trvalo přezutí pneumatik McLarenu v případě Alonsa, na Buttonově voze pracovali 2,6 sekundy.

Pod tři sekundy jsme mohli pozorovat zastávku také u Ricciarda v 12. kole (2,5 s), v 30. kole u Maldonada (2,8 s) a ve 24. kole u Verstappena (2,9 s).

Mezi nejpomalejší dnes společně s Manorem patřil Williams (Toro Rosso měnilo v prvním kole Verstappenovi kromě pneumatik také přední křídlo s nosem).

Do závodu startovala většina jezdců na super-měkké směsi, pouze Alonso, Ericsson, Maldonado a Massa se rozhodli začínat na té měkké. Všichni piloti ho plánovali odjet s jednozastávkovou strategií, dvakrát do boxů zamířili Verstappen (neplánovaně po incidentu ve druhé zatáčce) a Stevens.

Nejdelší stint na super-měkké směsi předvedl Alonso: 40 kol představuje 75,5 % velké ceny vypsané na 53 okruhů. Na měkké směsi zvládli ještě o jedno kolo více Button a Pérez (77,4 % závodu).

Jednozastávkovým strategiím a dlouhým stintům pomohl hladký povrch dráhy, díky němuž bylo opotřebení pneumatik i jejich teplotní degradace nízká, i dva výjezdy safety caru, které vedly k rozevření okna pro zastávky v boxech. Hamilton díky tomu stavěl až ve 32. kole, aniž by přišel o své vedení.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy