Na jedné straně jsou podstatně vyšší příjmy, ale titul v loňském roce byl vykoupen obrovskými náklady na vývoj hybridního motoru V6 - když k tomu přičteme odměny vyplácené v důsledku úspěšných výsledků, dojdeme k překvapivým číslům.
Závěrečná zpráva pro Mercedes-Benz Grand Prix Ltd. dokládá, že obrat (včetně sponzorských příspěvků a prize money) vzrostl ze sumy 125,2 milionů liber (2013) na 146,9 milionů £ o rok později. "Jedná se o vyšší příjmy ze strany sponzorů a prostředky pocházející od vlastníků vysílacích práv, v nichž se odrazily lepší výsledky ze závodů v roce 2013," praví se se v závěrečné zprávě.
Na druhé straně existuje položka provozních nákladů - ta činila v roce 2013 sumu 190,7 milionů £ a její nárůst se vyšplhal na 240,2 milionů liber v roce loňském. Odráží se v ní "rekordní úroveň sportovních výkonů a zvýšených nákladů vyplyvajících ze změny pravidel F1".
Pokud tedy provedeme nezbytné má dáti-dal a nezapomeneme na častý nešvar podnikatelů všech možných kategorií, tedy zdanění, vyjde nám, že ztráta Mercedesu oproti 51 milionům v roce 2013 vzrostla v mistrovské sezóně 2014 na 76,9 milionů liber.
Přispěly i platy zaměstnanců
Pokud je v účtech Mercedesu vykazováno průměrně 765 zaměstnanců oproti 663 lidem (2013), dojdeme ke snadnému výpočtu, že platy stovky nově příchozích navýšily výdaje automobilky v posledním zúčtovacím období ze 49,7 milionů na 65,2 milionů £. Mercedes tedy do jisté míry spoléhá na příjem dalších finančních prostředků ze strany Bernie Ecclestonea na základě trvale úspěšných výsledků.
"Dohoda s majiteli komerčních práv nám zajišťuje trvale vyšší tok příjmů na základě sportovních výkonů, z nichž některé budou dosaženy také v letošním roce jako důsledek úspěšné sezóny 2014," čteme dále ve zprávě Mercedesu. Najdeme v ní ale také pasáž, v níž se praví: "Společnost je nadále odhodlána snižovat náklady na formuli 1 a bude rovněž spolupracovat s ostatními týmy a zúčastněnými stranami na dosažení tohoto cíle spravedlivým a transparentním způsobem."
Víte, kolik stojí v F1 mistrovský bod?
Mercedes participuje především na zisku mistrovského titulu, ale od věci není ani připomenutí průměrné "ceny" mistrovských bodů, které si týmy na své konto připíší. Nejvyšší hodnotu měl v roce 2012 - to se týmům za bodík vyplácel milion liber. O rok později už to bylo "jen" 530 000 £ a loni inflace pokračovala, 355 000 liber. Tuto sumu ovšem zdevalvoval dvojitý bodový nášup v Abú Dhabí.
U Mercedesu dokonce vypočítali, že Red Bull za své čtyři mistrovské sezóny vyinkasoval za každý bod v šampionátu v průměru 397 000 £. Kdo nevěří, nechť se chopí kalkulačky a může začít přepočítávat.