Udělal Grosjean chybu, když zvolil Haas? Co si myslí jeho fanoušci?

Romain Grosjean cítí po přestupu k Haasu určitou úlevu | foto: Lotus F1 Team

Devětadvacetiletý Francouz, jehož v úterý v Severní Karolíně představit Haas F1 Team jako "prvního pilota" přiznal, že že to byly především finanční problémy, co ho přinutilo opustit tým se sídlem v Enstone.

Po oficiálním představení sdělil Grosjean francouzské stanici RMC, že rozhodnutí vstoupit do amerického týmu učinil už před podpisem dříve zmíněného dopisu, v němž se hovoří o záměru Renaultu odkoupit Lotus.

"První kontakty s Haasem se datují do doby zhruba před rokem. Když se po Monze daly věci do pohybu, nemělo smysl čekat. Před Singapurem jsem se rozhodl. V Lotusu letos nebyly vůbec jednoduché podmínky. Výzva v podobě Renaultu by mohla být zajímavá, ale to čekání, jestli přijdou nebo ne se neúměrně protahovalo. A dodnes není jasné, jak to dopadne... Bohužel sezóna 2016 se blíží velice rychle," vysvětlil své rozhodnutí Grosjean.

Lotus byl dle Romainových slov hodně těžkou závodní etapou. | foto: Pirelli

Šlápl Grosjean vedle? 

V redakci časopisu L'Equipe zorganizovali anketu, do níž se zapojilo 22.000 respondentů. Z nich si 58 % myslí, že Romainův odchod k Haasu je chybným krokem. Grosjean však tvrdí, že svého rozhodnutí nelituje: "Hovoříme o novém týmu, ale role Ferrari by neměla být podceňována. Mám ale pocit, že o mě skutečně stojí, což je pro pilota vždy příjemný pocit. Ve stejné době jsem u Lotusu prožíval velkou nejistotu, dlouho nikdo nevěděl, co se vlastně stane," pokračuje Francouz.

"Partnerství Haasu s Ferrari a Dallarou je velice chytré. Od záčátku usilovali o nejlepší piloty, nejlepší inženýry, nejlepší řešení, aby byli co nejdříve konkurenceschopní. Proto nemusí počítat s platícími piloty.

Cestička k Ferrari

Ozývají se také hlasy, že Grosjean příchodem k Haasu sleduje vyšší cíle, jak se dostat do kokpitu Ferrari, což je nejčastěji spojováno s případným odchodem Kimi Räikkönena po sezóně 2016. "Ferrari není primárním důvodem, proč jsem se upsal Haasu. Lze to ale chápat v hodně širokých souvislostech, protože je to dobrý pocit, mít partnera, jakým je Ferrari... A budoucnost? Později, později. Je jasné, že všichni - inženýři, mechanici, piloti - sní o Ferrari. 

Grosjean zůstává patriotem, a to nejen při propagačních jízdách. | foto: Renault Sport F1

Ale já sním o tom, že se jednoho dne vrátím k Renaultu a pokusím se vyhrát mistrovství světa jako Francouz ve francouzském týmu s francouzským vozem. Vše je totiž pořád otevřené," dodává Grosjean.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy