Zastávky v boxech a strategie: Ferrari zvládlo Räikkönena za 2 sekundy

Zastávka Kimiho Räikkönena u mechaniků Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

SUZUKA - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Ferrari v průběhu Velké ceny Japonska předvedlo absolutně nejrychlejší zastávku, která trvala rovné dvě vteřiny. Jaké strategie volili v závodě piloti?

Zastávky v boxech

Mechanici Scuderie v 28. pracovali bleskurychle, Kimiho přezutí patří k jedním z nejrychlejších v posledních letech vůbec. Druhá zastávka se již tolik nepovedla, trvala 3 sekundy. Práce na Vettelově voze byla bezchybná, obě přezutí trvala kolem 2,5 sekundy.

Pochvalu za výkony v Suzuce si zaslouží také Mercedes, který Hamiltona odbavil v 16. kole za 2,1 sekundy a v 31. kole za 2,6 sekundy. Povedené byly rovněž obě zastávky Rosberga: 2,4 a 2,7 sekundy.

Dobrou práci jsme zaznamenali na Kvjatově voze - všechny tři se vměstnaly do 2,7 sekund. V případě Ricciarda se Red Bullu podařila jen druhá zastávka (2,5 s), ta první byla více než dvakrát delší.

Výtečně si vedli u Sauberu, ovšem pouze v případě Ericssona - obě zastávky do 2,8 sekund, zatímco Nasr se u svých mechaniků nezdržel nikdy méně než 3,4 sekundy.

Jedna zastávka pod 3 sekundy byla k vidění také u Buttona (2,7 s), Hülkenberga (2,8 s) a Maldonada (2,6 s).

 

Strategie

Osmdesát procent pilotů zvládlo Velkou cenu Japonska vypsanou na 53 kol odjet na dvě zastávky, třikrát se v boxech ukázali jen Kvjat, Massa, Pérez (všichni tři kvůli kolizi v prvním kole) a Stevens, jenž tam strávil nejvíce času - přes 1:25 min. Do závodu startovali všichni na středně-tvrdé směsi, pouze Button pro začátek vyzkoušel tu tvrdou.

Hamilton během velké ceny využil středně-tvrdou - středně-tvrdou a tvrdou směs, tři piloti za ním zvolili odlišnou strategii: středně-tvrdou - tvrdou a tvrdou směs. Rosberg si podseknutím (dřívější zastávkou než přímý soupeř) pomohl k postupu na druhou příčku po horším startu, kdy se propadl na 4. místo.

Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi jsme zaznamenali u Buttona - 25 kol (tj. 47,2 % závodu). Na tvrdé směsi zvládl Ricciardo 28 kol (52,8 % závodu). Teplota dráhy dnes byla nejvyšší za celý víkend (42 °C), což týmům kvůli nedostatku dat z pátku volbu strategií trochu zkomplikovalo.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy