Wolff odmítá pneumatikářskou konspiraci v Singapuru

Wolff měl po Singapuru dost důvodů k zamyšlení | foto: Mercedes AMG F1 Team

Selhání dlouhodobě dominantních Mercedesů při poslední Grand Prix vyvolalo nemálo dohadů, co se vlastně děje, jako by Stříbrné šípy neměly nárok jednou vysadit. Proto se objevily dokonce konspirační teorie týkající se pneumatik, které měl mít Mercedes k dispozici.

Dohady se týkaly zejména posledních události, především Grand Prix Itálie, kde tým měl určité problémy s tlakem v pneumatikách. Nakonec se vše vyřešilo bez dalších návazností, ale pokles Mercedesů v Singapuru nejen za Ferrari, ale i za Red Bull vyvolal řadu otázníků, co se vlastně stalo. Další úvaha se týkala eventuality, že Mercedes dostal pláště zhotovené z jiných směsí než ostatný týmy, další teorie se týkala názoru, že nová opatření vedoucí k bezpečnějšímu využívání pneumatik Mercedesu nesedí.

Toto Wolff přiznal, že i k týmu se podobné dohady dostaly, ale sám jakékoli spiknutí proti týmu s třícípou hvězdou ve znaku popřel, zároveň ale uvedl, že si nedovede pokles výkonnosti svých vozů vysvětlit. Na otázku, zda Mercedes nejel v Singapuru na pneumatikách odlišných od ostatních týmů šéf stáje odpověděl: "Musím být velice opatrný v tom, co řeknu... je to jen moje myšlenka. V DTM nastala situace, kdy se pneumatiky v polovině sezóny zcela změnily, také jsem si myslel, že to není možné. Zažili jsme už leccost, ale u Pirelli se mi to zdá vyloučené."

Hamilton letos poprvé neprojel přes cílovou čáru. | foto: Daimler AG

Je za tím vším jenom teplota?

Mercedes hodlá pokračovat v šetření problematiky pneumatik - jak vyplývá z prvních průzkumů, ani jeden z pilotů nebyl schopen je zahřát na optimální teplotu. Tím pádem byla ovlivněna trakce vozů, což je právě na Marina Bay Street Circuit důležitý faktor. 

Wolff je ostatně přesvědčen, že se jedná o jednorázový problém a na trati v Suzuce, která je rychlostním okruhem, dosáhnou vozy vyššího přítlaku a budou se opět prezentovat způsobem, jaký byl v jejich případě po celou dosavadní sezónu typický. "Jsem založením spíš pesimista, ale nevěřím, že mezi dvěma závodními víkendy ztratíte takový výkon, aby vás to odsunulo do odstupu 1,5 vteřiny od soupeřů," tvrdí šéf týmu s odkazem na skutečnost, že Mercedes ztrácel i v kvalifikaci. "Mluvili jsme s piloty, degradace byla masivní a pro nás nevysvětlitelná. Musíme teď zůstat v klidu, protože Marina Bay je velice specifický okruh a pneumatika se tam ve srovnání s jinými okruhy chová zvláštním způsobem. Na konci týdne nás čeká Suzuka. Pojedeme na ni se stejným vozem, nečekám, že bychom nadále zaostávali. Potřebujeme metodický přístup," uzavírá své názory Wolff.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy