Přechod k osmiválcům s objemem 2400 ccm navrhla FIA z důvodu snížení rychlosti a zvýšení bezpečnosti.
Továrny Mercedes, BMW a Honda, však dosud nesouhlasily a zvažovaly právní kroky, aby se do vypršení Concordské dohody zůstalo u stávajících V10 s objemem 3000 ccm.
Nově však trojice přehodnotila svá stanoviska a přechodu na V8 se podvolí bez soudních stání.
„Soudy by nás stály mnoho času a úsilí, přitom bychom museli vyvíjet dva motory,“ konstatoval šéf BMW Motorsport Mario Theissen. „Naše kroky by nepodpořily kredit F1, který musíme společně posilovat.“
V příští sezoně budou tedy podle všech předpokladů zpívat desetiválce svoji labutí píseň…
Foto: BAR Honda
F1 se vrací k osmiválcům
S největší pravděpodobností došlo k zásadnímu obratu ve věci objemu a počtu válců závodních motorů F1.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball