Red Bull má opět jedno z nejlepších šasi. Kvjat prozrazuje, co k tomu pomohlo

Šasi Red Bullu patří podle Daniila Kvjata k těm nejlepším v poli | foto: Infiniti

Nedostatek ujetých kilometrů zmátl Red Bull v hodnocení svého letošního šasi RB11. S přibývající vzdáleností a novými díly se zlepšilo natolik, že nyní patří opět mezi ta nejlepší.

Zmatek na počátku sezóny a následné zlepšení
Podle některých názorů v paddocku se šasi Red Bullu může Mercedesu minimálně vyrovnat, doplácí ale stále na nedostatečně výkonnou pohonnou jednotku Renault. Ke zrychlení před polovinou sezóny ale nepřispělo žádné zázračné vylepšení.

"Pokud mám říct pravdu, tak jsme na začátku sezóny byli docela zmateni. Hodně nás omezovala ujetá vzdálenost, proto jsme nedokázali přimět naše šasi k tomu, aby fungovalo řádně. Od evropské části sezóny jsme začali dostávat jeho vlastnosti do mnohem lepší formy, a nyní bych řekl, že je tam, kam patří - opět jako jedno z nejlepších," hodnotí jezdec Daniil Kvjat.

Red Bull vůz RB11 nestihl na začátku dobře poznat, scházely kilometry | foto: Pirelli

"Je to hezké pozorovat tento standard, a snad tímto způsobem budeme moci pokračovat. To, co nám momentálně schází, je trocha výkonu motoru, ale kluci se dostávají na kloub také tomu," pokračuje pro Motorsport Rus, jenž v letošní sezóně získal už 58 bodů - o tři více, než jeho týmový kolega Daniel Ricciardo. V šampionátu jim patří sedmá a osmá příčka.

Renaultu schází výkonu, Red Bull musí volit kompromisy
Red Bull podle něj musí nyní činit kompromisy v nastavení, aby se vyrovnal s nedostatkem výkonu, to by se ale příští měsíc mohlo dramaticky změnit. "Není překvapením, že auto neprovozujeme tak, jak bychom si přáli, protože některé jiné týmy nemají taková omezení, jaká máme my."

Daniil Kvjat je s pokroky Red Bullu spokojený | foto: Infiniti

"Ale stále se učíme lépe a lépe se tomu přizpůsobit, a jsme si v tomto ohledu čím dál tím více jistější. I přes ta omezení, která máme, se nám podařilo být celkem konkurenceschopnými, což je příjemné pozorovat. V šampionátu se nám daří lépe přizpůsobovat a poznali jsme, jak být docela konkurenceschopní na tratích, která nám moc nesedí, jako je například Spa.

Bude to příjemné získat dodatečnou pomoc od našeho dodavatele motorů, abychom byli konkurenceschopnější v místech, kde záleží na výkonu - kde momentálně ztrácíme. Oni ale vědí, co dělají, a snad se brzy dočkáme upravené specifikace. Ta ale musí nejdříve samozřejmě fungovat," upozorňuje Kvjat. Renaultu na vylepšení pohonné jednotky zbývá ještě 12 žetonů, novou verzi by měli přivézt až za měsíc do Ruska.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy