Napětí u McLarenu stoupá, žádá po Hondě radikální krok

Dennis ztrácí trpělivost a žádá zásadní opatření | foto: McLaren

Přestože tým z Wokingu nečekal od Grand Prix Itálie nějaký zásadní zázrak, způsob, jak se pro něj závod vyvíjel nejspíš značně rozčílil vedení stáje, která se dožaduje zásadních opatření, protože dle jejího názoru hazarduje se svým dobrým jménem.

Je pravdou, že těch let, kdy McLaren paběrkoval ve výsledkové listině, bychom napočítali minimum. Je také potřeba si uvědomit, že nynější bodovací systém poněkud degraduje srovnání, protože jinak bychom došli k výsledku, že v roce 2013 byl McLaren stejně bídný jako v sezóně 1980. Tehdy dojel Watson dvakrát čtvrtý, Prost jednou pátý a třikrát šestý. Protože se vyšší umístění nebodovalo, zkusme rok 2013 posoudit stejně a máme téměř shodné výsledky: Button jedno čtvrté, jedno páté a tři šestá místa, Pérez pouze jedno páté a dvě šestá. Sečteno, podtrženo - v roce 1980 získal McLaren v Poháru konstruktérů 11 bodů a kdyby nedošlo ke známé Point inflaci, byl by předloni na prakticky stejné hodnoté - 12 bodů.

Z tohoto hlediska je letošní situace naprosto tragická. Podle starého systému se McLaren může opřít pouze o páté místo Alonsa v Maďarsko, což by představovalo směšné dva body. Není divu, že nejen fanoušci druhdy veleúspěšné stáje začínají ztrácet trpělivost a šéf Hondy Jasuhisa Araj byl ze strany sdělovacích prostředků podrobem "brutální konfrontaci".

Nedosti na tom, médii se nesou zvěsti, že vedení týmu žádá, aby Araj svou funkci opustil. "McLaren je natolik rozladěný žalostnými výkony Hondy, že po prezidentovi společnosti Takahirovi Hačigovi požaduje nahrazení Araje," uvádí britský list The Daily Mail. Stanice Sky potvrzuje, že Ron Dennis kontaktoval vedení Hondy v naléhavé otázce, i když připouští, že přesný obsah a termín nejsou známy.

To byla ještě idylická doba, jak moc se nyní pod Arajem kývá židle? | foto: McLaren

Před nedávnem jsme byli svědky toho, že zejména Ron Dennis požadoval, aby Honda přizvala ke spolupráci zkušené odborníky na oblast spojenou s vývojem motorů. Japonci tehdy odmítli s tím, že je třeba trpělivosti. Jak se zdá, tak ve Wokingu přetekla okraj pomyslné nádoby, ovšem Araj si dále stojí za svým a výzvu ke své rezignaci kvůli ztrátě důvěry odmítl a nadále trvá na svém, že motory Honda jsou výkonnější než Renault.

Brundle: Je třeba rychlá změna

Fernando Alonso prohlásil, že McLaren na Mercedes ztrácí v zatáčkách 0,3 vteřiny; na startovním roštu byla ztráta na pole-position děsivá - bezmála tři vteřiny . "Na rovinkách jsou o nějakých 11 km/h pomalejší. To si můžete zlomit nohu, jak budete tlačit na plynový pedál a je to k ničemu," popisuje situaci bývalý pilot F1 Martin Brundle, který u McLarenu působil v roce 1994. "Sem tam se objeví náznak, že by se rychlost mohla zvýšit, ale jinak je to stejná písnička - chybí rychlost, balíku schází výkonu."

Brundle (v době, kdy bylo Alonsovi ještě hej, ač si to sám nemyslel) tvrdí, že je nutné rychle reagovat, jinak bude s McLarenem zle. | foto: Scuderia Ferrari

Účastník 158 Grand Prix pokračuje v nelichotivých vyhlídkách: "Pro McLaren to jsou skutečně těžké dny. Pokud skončí na osmém nebo devátém místě v Poháru konstruktérů, budou tratit velké množství finančních prostředku na podílu z televizních práv. Tým neosloví nové sponzory, ti současní mohou odejít, piloti působí dojmem, jako kdyby začínali svou kariéru ve formuli Ford - s čistými overaly.

Jistě, Honda do tohoto projektu investovala velké peníze, ale McLaren je tým s velkým rozpočtem. Musí si to uvědomit a brzy udělat nějakou změnu, než bude docela pozdě," domnívá se Brundle.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 9 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy