Ferrari odmítlo omezení testů, pokud nebude spravedlivě rozděleno nejen mezi týmy, ale i mezi oba dodavatele pneumatik.
FIA původně navrhla 10 dní testů v průběhu sezony. Číslo se poté zvýšilo na 24, ale nově se kromě Ferrari od dohody odklonil i BAR Honda.
Snížení nákladů se tedy zatím konat nebude a s největší pravděpodobností se týmy hodlají vzájemným bojem finančně vyčerpávat až k výslednému bankrotu a nebo odchodu.
Prezident FIA Max Mosley má těžkou úlohu. Nutno mu přičíst ke kreditu, že se různými opatřeními snaží zajistit stávající počet stájí a příchod nových.
Nemůže však upravit rozsah testů změnou pravidel, neboť s nimi na základě Concordské dohody musí souhlasit všechny stáje. Pouze v případě zajištění bezpečnosti lze pravidla bez souhlasu týmů změnit. FIA ale již jednou nastínila řešení pro budoucí F1, a tím je jediný dodavatel pneumatik.
Takové řešení je však v rozporu se základním principem Formule 1, a i proto bude jistě na týmy apelováno, aby našly rozumné východisko při dalším setkání šéfů týmů 28. ledna 2005.
To však již bude s největší pravděpodobností pro příští sezonu pozdě.
Foto: Michelin / DPPI
FIA nucena do rozporu s principem F1
Podle posledních informací ze zákulisí nebude z gentlemanské dohody nic a opět se bude testovat o 106.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball