Piloti se musí naučit milovat své vozy, tvrdí bývalý šéf Toyoty F1

Vasselon v dobách svého působení v F1 u týmu Toyota - zde s Jarnem Trullim | foto: Panasonic Toyota Racing

Zlepšení kreditu formule 1 zajistí nejen technické změny, ale přístup pilotů k ní samotné. To si myslí někdejší vysoký funkcionář Toyota F1 a dodává, že formule 1 prožívá problematické období, protože jí samotní piloti "nemají rádi".

Pascal Vasselon ve formuli 1 zastával různé funkce, podílel se na vývoji Renaultu turbo při jeho prvním působení v F1, poté přešel pod křídla Michelinu, kde vykonával nějaký čas funkci šéfa pro oblast F1. Naposledy byl s touto oblastí spjat prostřednictvím týmu Panasonic Toyota F1, kde měl nejdřív na starosti výzkum a vývoj šasi, aby od roku 2006 postoupil na pozici generálního ředitele konstruktérského týmu.

Francouz v současné době pracuje na projektu sportovního vozu japonské značky a domnívá se, že krize v F1 je způsobena malým nadšením pilotů. Uvádí kontrast s World Endurance Championship, jehož popularita strmě stoupá - Vasselon opakuje, že za vším je přístup pilotů.

Piloti F1 by si měli dle Vasselona vzít příklad od kolegů z WEC. | foto: Ford Motor Company

"Domnívám se, že pokles zájmu o formuli 1 způsobuje převážně nedostatečná »láska« samotných pilotů. Většina jich vůbec nedokáže vyjádřit své potěšení z toho, že mají možnost v monopostech závodit. Tak to osobně cítím," vyslovuje zajímavý názor Pascal. "Nedostatek zájmu ze strany pilotů se promítá do nezájmu fanoušků. Pokud nová pravidla poskytnou více zábavy pro piloty, mohou svou náladu přenést do ochozů a tím se nepříliš pozitivní přístup k F1 může změnit."

Dvaapadesátiletý rodák z Firminy (region Rhône-Alpes) dává za příklad jezdce sportovních vozů, kteří nadšeně opěvují vozy WEC, mezi nimiž jsou i piloti F1. "Ti, kteří se účastní vytrvalostních závodů, často říkají »Paráda, jsou to skvělá auta. Můžeme bojovat od začátku až do konce«. Což je pravý opak toho, co se děje v F1. Podle mě to je jeden z důvodů, proč piloti ztrácejí zájem o F1."

Vasselon dodává, že rychlejší vozy se širšími pneumatikami a lepší aerodynamikou dramaticky změní vzhled F1. "Nová pravidla jsou pravým opakem toho, oč se usilovalo před několika lety. Tehdy bylo cílem F1 zpomalit s tím, že to napomůže předjíždění. Nejsem plně seznámen se všemi detaily, ale mluvíme o velkých změnách v oblasti aerodynamiky a pneumatik. Dle mého názoru tím výrazně klesnou časy na jedno kolo, tím jsem si téměř jist."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy