Odpolední hodina a půl začala v neměnných povětrnostních podmínkách, vzduch vykazoval 22°C, trať o čtrnáct stupňů více a vlhkost vzduchu se ustálila na 45%. K tomu vál lehký větřík, takže podmínky víceméně ideální. První začal ukrajovat odpolední porci tréninkových kol Valtteri Bottas, ale záhy ho předjel Sebastian Vettel a stanovil první měřený výsledek (1:52,606"). Celá první půlhodina, kdy se časy pohybovaly kolem hranice 1:52, byla opět ve znamení bíle označených pneumatik.
Nadále se příliš nedbalo na vymezení trati, aktivitou překypoval zejména Verstappen, jehož měli diváci možnost vidět několikrát zcela mimo trať, ať to bylo v úseku Pouhon či Malmédy. Ani jeho týmový kolega nezůstával pozadu. Vettel se pomalu rozehříval a nakonec to byl on, kdo stanovil vůbec nejrychlejší čas na středně tvrdých pneumatikách - hodnotu 1:50,940" už nikdo nedokázal překonat, protože poté začali pilot přezouvat na měkkou směs. Ricciardo a Alonso čekali v boxech téměř dvacet minut, než se poprvé vydali do ardenského pohoří, Maldonado, jehož monopost doznal v prvním tréninku úhony, stál u mechaniků ještě déle.
Drobné incidenty se odehrávaly i v boxech, Nasr se v druhé půlhodině vracel ke své garáži a "dohližitel" Red Bullu mu přímo před nos poslal Daniila Kvjata. Pak už se začala upírat pozornost na časy, iniciativy se kratičce chopil Ericsson, ovšem to bylo jen díky měkké směsi, vzápětí se na čele objevil Rosberg a hned za ním Hamilton. Ostatní piloti se příliš nesnažili, třeba Vettel si dával hodně načas.
Zhruba v polovině celkové délky tréninku přešly týmy na závodní režim, v němž dosahovali piloti zhruba o čtyři až pět vteřin pomalejší časy. Všechno se dramaticky změnilo pětadvacet minut před koncem tréninku. Rosberg v závětří Lotusu najel do táhlé zatáčky Blanchimont, když mu praskla pravá zadní pneumatika. Pozdější záběry ukázaly, že už na rovince Kemmel vykazoval plášť určité poškození, což mohlo být příčinou problémů. Němec ve smyku a v oblacích kouře ze zablokovaných kol proplachtil dvě zatáčky, naštěstí aniž by kolidoval s ochrannými bariérami. Využil pak odtahového vozidla, které přepravovalo jeho vůz do boxů, v krátkém rozhovoru připustil, že nejspíš mohlo jít o defekt pneumatiky.
Po deseti minutách se vydalo kromě pilotů Mercedesu, Bottase a Mehriho celé pole opět na trať, jenže než se mohlo dostat do provozní teploty, zavlály červené vlajky podruhé - po pouhých čtyřech minutách. Tentokrát byl na vině Ericsson a jeho jezdecká chyba. V dvojzatáčce Pouhon si najel na obrubník, který vynesl jeho sauber z dráhy a v tomto případě už následovala rána do bariéry z pneumatik. Pilot oznámil do boxů omluvu a zprávu, že se mu nic nestalo, což se rozhodně nedalo říci o jeho voze.
Startovní pole na posledních pět minut vedly na trať obě ferrari, ale už se nic zásadního nestalo, pokud tedy nepočítáme Ricciardovy značné problémy v Eau Rouge, když musel využít únikového prostoru vedle trati. O definitivní tečku se postaral Grosjean ve chvíli, kdy byl druhý trénink odmávnut šachovnicovou vlajkou, zastavil v Les Fagnes s trucujícím vozem.
Otázkou tedy zůstává, jak mechanici v případech poškozených vozů budou zruční, zejména u Rosberga to může být značná komplikace, přitom Nico za incident vůbec nemohl. Časy hrály ještě menší roli než dopoledne, zvláště poslední nehodami ovlivněná půlhodina zhatila jakoukoli šanci si nějak polepšit.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:49.385 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:49.687 |
3. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:50.136 |
4. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Infiniti Red Bull Racing | 1:50.399 |
5. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:50.461 |
6. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:50.461 |
7. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:50.489 |
8. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:50.709 |
9. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:50.928 |
10. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:50.940 |
11. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:50.971 |
12. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:51.037 |
13. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | 1:51.117 |
14. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:51.250 |
15. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:51.317 |
16. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:51.588 |
17. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:51.854 |
18. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:52.570 |
19. | 28 | Will STEVENS | gbr | Manor Marussia F1 Team | 1:54.065 |
20. | 98 | Roberto MERHI | esp | Manor Marussia F1 Team | 1:54.253 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ