Názory na novou formu startů jsou nejednotné

Maldonado si myslí, že novinka může být i nebezpečná | foto: Lotus F1 Team

Padají termíny jako bod zlomu nebo zásadní změna. Sami piloti v hodnocení nové podoby startovní procedury nepoužívají až tak dramatických termínů, své výhrady však neváhali sdělit. V některých zaznívá i určitá obava, co vlastně novinka přinese.

Podstatná změna v polovině sezóny rozdělila tábor F1 na dvě skupiny, jedna tleská snaze opět zvýšit podíl pilota na ovládání vozů a jeho menší závislosti na inženýrech a technologiích, jejich odpůrci si domnívají, že týmy mohou mít problémy s uvedením tohoto pravidla do praxe.

"Vozy na takovou náhlou změnu nebyly navrženy. Podle mého názoru to může být i nebezpečné," uvedl pro švýcarský list Blick Pastor Maldonado. Jeho týmový kolega Grosjean se zase svěřil francouzskému Auto Hebdo: "Pochopitelně bude více nejistoty, ale týmy na tom určitě intenzivně zapracují. Podle mého názoru se situace nijak dramaticky nezmění. Pořád nebudeme na úrovni GP2, kde má pilot startovní proceduru plně ve své moci."

Kimi Räikkönen si myslí, že význam podílu pilota na samotném startu bude větší, ale opatření FIA nepovažuje za revoluční. "Všechno bude třeba udělat správně a plně se soustředit. Pár maličkostí ovlivní, zda to či ono bude nebo nebude fungovat, ale žádnou revoluci nečekám. Prostě to bude jenom jedna ze změn," sdělil Iceman svůj názor finské MTv.

Max Verstappen není spokojen s větší závislostí na týmu. "Dříve jsme mohli měnit nastavení spojky na startovním roštu, nyní musí být všechno připraveno už v sobotu. To znamená, že budeme ještě víc odkázaní na tým. A od toho se bude odvíjet i start, očekávám, že rozdíly mezi dobrým a špatným vstupem do závodu se ještě zvětší," domnívá se sedmnáctiletý pilot.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy