24 testovacích dní představuje se dvěma vozy 400 kilometrů na den a celkem 19600 kilometrů. „Ferrari navrhne limit pouze 15000 kilometrů na tým za účelem vývoje vozu, tím by si stáj mohla naplánovat testy podle aktuálních potřeb v průběhu sezony,“ říká Todt.
A jak to bude s testy pneumatik, vždyť 15000 je méně než 19600. „Jsme přesvědčeni, že musíme zajistit jistou rovnováhu mezi dodavateli pneumatik, a to především s ohledem na bezpečnost v souvislosti se zavedením nových předpisů. Navrhujeme proto další limit 15000 kilometrů pro každého výrobce na vývoj pneumatik.“ Bridgestone i Michelin by si mohli svobodně vybrat, které stáje tyto kilometry najezdí a v jakém poměru.
A pokud nebude návrh Ferrari přijat? Jean Todt má jednoduchou odpověď a za sebou pozici nejúspěšnější stáje posledních let. „To je snadné. Jsme pro volné testování a rozhodně bychom je upřednostnili. Ale jsme si vědomi otázky vysokých nákladů,“ dodal šéf Ferrari.
Možnost třetích vozů slabších stájí při pátečních trénincích Jean Todt znovu odsoudil. „Ale neprotestovali bychom, pokud by to bylo počítáno do zmíněných celkových vzdáleností, které mohou jednotlivé týmy odjezdit.“
Ferrari připravuje vlastní návrh úsporných opatření. Je však jisté, že v tomto okamžiku by rudé vozy testovaly opět nejvíce. Maranello tak dalo znovu najevo, že si nepřeje jakékoliv omezení testů a nabídlo volbu, která ale prakticky nic neřeší. Navíc způsobem: Berte, nebo si dělejte co chcete...
Foto: Scuderia Ferrari