Renault zvažuje šance bez Red Bullu, nechce být v izolaci

Dumají Abiteboul a Horner nad rozpadem někdejšího veleúspěšného spřežení? | foto: Red Bull Content Pool

Zdá se, že situace spěje k rozpadu druhdy velice úspěšného dua Red Bull a dodavatel motorů Renault. Vztahy se hodně zhoršily a k jejich uklidnění nepřispěl ani doposud nejlepší výsledek pro Renaulty, jaký zajela dvojice Kvjat/Ricciardo v Maďarsku.

Na Hungaroringu to byl Cyril Abiteboul, kdo se obrazně řečeno opřel do svých spolupracovníků v rakouském týmu: "Pokud se dočítáme v tisku, že Red Bull kvůli Renaultu příchází o peníze, pak je to pro nás naprosto nepřijatelné. Pokud sečteme všechny sumy, které tým dostává od nás, od firem Total a Infiniti plus podíl z prize money, tak se dostaneme na nějakých půl miliardy eur," sdělil Abiteboul stanici RMC Sport.

Z tohoto hlediska je celkem pochopitelné, že se stále častěji mluví o převzetí stáje Lotus francouzskou automobilkou, která stále častěji deklaruje možnost nasazení vlastního vozu do formule 1. Přispívá k tomu i okolnost, že podle listu L'Equipe hodlá Renault stáhnout svou popdoru pro formuli Renault 3.5, která je uznávanou sérií, ale nemá statut GP2.

Renault dle Abiteboula také doplácí na fakt, že není v presižní sérii GP2 | foto: www.gp2series.com

"60% současných pilotů prošlo formulí Renault," připomíná Abiteboul, odkazující rovněž na sérii 2.0, "ale to jako by nikoho nezajímalo. Nemůžeme zůstávat pořád v izolaci."

Konečné rozhodnutí ohledně celého programu Renault by mělo padnout v září, a to včetně kroků týkajících se F1. Abiteboul připouští, že nepůjde o lehký krok: "Přemýšlíme o naší strategii prakticky celý rok. Jednou z možností je i koupě Lotusu, ale musíme se také vyvarovat chyb z minulosti," dodává Abiteboul.

V roce 1983 měl prost titul na dosah ruky. Neuspěl o dva body. | foto: Renault Sport F1

Renault vstoupil do formule 1 v roce 1977 s revolučním přeplňovaným motorem, ale pouze naznačil cestu jiným, sám v tomto období titul nikdy nezískal. Poprvé opustil formuli 1 v roce 1985, poté se vrátil jako dodavatel motorů. S vlastním vozem se vrátil v roce 2002 poté, co koupil tým Benetton. Po dvou mistrovských titulech Alonsa (2005, 2006) se spojil s týmem Lotus (2011) a po jedné společné sezóně se opět stává dodavatelem motorů.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy