Mercedes analyzuje: Rosbergův pit stop prohrál závod

Pryč je doba úsměvů, střídá ji čas hlubokých analýz. To vědí jak Wolff, tak Hamilton. | foto: Mercedes AMG F1 Team

Spěch kolem poslední zastávky Nico Rosberga v Maďarsku byl klíčovým bodem pro další vývoj závodu. Německý pilot místo ataku svého krajana Vettela na Ferrari musel hájit svou pozici před dotírajícím Ricciardem.

Rosberg začal závod na žlutě označených pneumatikách option, posléze přešel na bílé prime. Po Hülkenbergově nehodě a krátkodobém "výjedu" vitruálního safety caru začala zvýšená aktivita některých pilotů, mezi nimi i Rosberga, kteří houfně zamířili do boxů.

Třicetiletý rodák z Wiesbadenu pak chtěl zaútočit na vedoucího Vettela, ale nedokázal se k němu přiblížit natolik, aby zrealizoval nějaký pokus o předjížděcí manévr. "Když byla oznámena přítomnost vitruálního safety caru, byl Nico tři zatáčky od vjezdu do boxů. Povolali jsme ho opravdu narychlo a jediné připravené pneumatiky byly bílé prime. Provést výměnu o kolo později, měli bychom sadu měkkých pneu k dispozici. Ale rozhodli jsme se, musíme s tím jít dál," vysvětlil jednání týmu Toto Wolff. Podle Pirelli měl být na okruhu v Maďarsku rozdíl mezi časy dosahovanými na kolo mezi žlutě a bíle označenými pneumatikami asi půldruhé až dvě vteřiny.

Ukvapená zastávka způsobila špatnou volbu pneumatik. Rosberg na tom v konečném důsledku hodně prodělal. | foto: Daimler AG

Přes uspěchanou zastávku Wolff obhajuje dále své rozhodnutí. "Nico jel na měkké směsi od začátku, pak jsme přešli na středně tvrdé pneu. Okamžik pro výměnu byl bohužel hodně nevhodný. Pneumatiky předehříváte pro případ nehody a nenadálé návštěvy boxu - a protože do cíle zbývalo 28 kol, nahřívána byla zatím jen střední směs. O jejím použití jsme neuvažovali. Měli jsme ji v záloze jen pro případ, kdyby se aktuální sada příliš přehřívala. Bez této okolnosti bychom vyhráli nebo alespoň skončili na stupních vítězů. Zkrátka jsme výměnu uspěchali, tím jsme ztratili možnost použít správnou směs," připouští týmovou chybu Wolff.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 16 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy