Přitom se většinou mluví pouze o zvýšeném tlaku na zajištění bezpečnosti, ale o co konkrétně má jít se zatím rozplývá ve všeobecných prohlášeních. F1NEWS.cz se k problematice vyjádřilo v samostatném komentáři (zde).
Poslechněme si, co k otázce zvýšení bezpečnosti řekl krátce po Bianchiho pohřbu dvojnásobný mistr světa Lewis Hamilton: "Naše sportovní odvětví se nyní vydává na těžkou cestu. Prokázalo se, že v něm ještě jsou určitá nebezpečí, která musí být piloty respektována.
Musíme si je uvědomit kdykoli do vozu usedneme. Z hlediska bezpečnosti jsme udělali velký pokrok a jsem si jist, že FIA učiní další kroky k jejímu zlepšení. Bianchiho budu nadále potkávat ve svých myšlenkách i motlibách, a to nejen v nejbližším závodě, ale po celou mojí kariéru. Vím, že by chtěl, abychom pokračovali v závodění tak, jako doposud."
Jeho šéf Toto Wolff je přesvědčen, že další zlepšení bezpečnosti bude nejlepším uctěním památky Bianchiho. "Mou první pohnutkou bylo jít za Julesovou rodinou a přáteli - ztratit dítě je něco, co nelze slovy popsat - a jménem našeho týmu jim dodat sílu na dny a týdny, které je nyní čekají. Jeho památku uctíme nejlépe tím, že budeme pod vedením FIA pokračovat na cílech zlepšit bezpečnost pilotů, členů týmu, pracovníků na okruhu a diváků."
S prakticky shodným vyjádřením přišel i výkonný technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe. Uvedl, že z Bianchiho nehody získala F1 "významné poznatky". Podle něj byla od té doby zavedena řada změn včetně virtuálního safety-caru. "Přes víkend budeme všichni na Bianchiho a jeho rodinu intenzivně myslet.
Co se jeho nehody týče, získali jsme důležité poznatky a byly učiněny změny, aby k podobnému incidentu už nikdy nedošlo. Motorsport nemůže být bez rizika - ale podobné situace nás činí odpovědné za zlepšování bezpečnosti pro všechny účastníky motoristického sportu."