Sauber a Toro Rosso, kdo se bude smát nakonec?

Ericsson čeká na Hungaroringu žlutomodrou podporu | foto: Sauber Motorsport AG

V Poháru konstruktérů je dělí pouhé dva body, přesto oba týmy sní o vyšších příčkám. Jejich předzávodní plány reprezentují piloti, jejichž bodový odstup je o něco větší. Oba jsou přesvědčeni, že právě Maďarsko jim bude nakloněno.

Marcus Ericsson začal sezónu velice slušně, ale pak se musel dívat na soupeře ponejvíce zezadu. V chaotické Grand Prix Velké Británie přišel o body a tato skutečnost ho motivuje před blížící se maďarskou Velkou cenou. Švéd spoléhá na velké množství přátel a krajanů, kteří ho přijdou na Hungaroring podpořit.

"Hungaroring je těžký okruh, pomalá trať, úzká dráha, nerovná se spoustou zatáček," popisuje Ericsson. "Navíc na konci července je v okolí Budapešti vždy poměrně dost vysoká teplota, takže je nutné dobře zvolit startegii ohledně pneumatik, abychom měli jistotu, že je dobře využijeme. Beru Maďarsko jako velkou výzvu, která nám ukáže naši konkurenceschopnost."

Švéd se také těší na nemalou podporu: "Pokud je mi známo, na závod se chystá hodně švédských fanoušků, včetně více než tuctu mých přátel. Proto mě určitě potěší, když uvidím kolem trati švédské vlajky, věřím, že to pro mě bude povolený doping."

Verstappen potřebuje bodovat, aby jeho tým dostal Sauber pod tlak. | foto: Sauber Motorsport AG

Také Max Verstappen vzhlíží k Maďarsku jako k možnému "nejlepšímu závodu sezóny" pro Toro Rosso. Připouští, že B-tým Red Bullu už dokázal svou sílu v kvalifikacích, teď jde jen o to přenést výsledky i do závodu. Také Max je přesvědčen, že pomalejší profil trati na Hungaroringu bude týmu vyhovovat.

"Závodil jsem tu už ve formuli 3, nazval bych tu trať Mickey Mouse (v závodnickém žargonu motokárový okruh). Proto se sem těším i s vozem F1. Hungaroring by měl našemu vozu vyhovovat, proto mě provází optimismus a víra v dobrý výsledek. Proto jsem přesvědčen, že tu zažijeme nejlepší závod sezóny."

Verstappen chce v Maďarsku zvolit agresivní přístup, protože si je s ohledem na obtížné či téměř neexistující možnosti předjíždění vědom významu kvalifikace: "I když je mi jasné, že tu prakticky nezískáte pozici předjetím, budu se o to snažit a využiji každé příležitosti. Pochopitelně jako klíčovou část víkendu vidím kvalifikaci."

Nejen Budapešť je krásná... | foto: Pirelli

Max rovněž poodhalil své mimozávodní cíle: "Budapešť je jedním z nejhezčích měst, které jsem viděl, už jsem ho zčásti prošel a po závodu se sem vrátíme. Pak nás čeká letní přestávka, ale upřímně, vůbec se na ni netěším. Raději bych v těch třech týdnech jel tři závody."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy