Snadná formule? Ale jděte, říkají mladíci

Jednoduché nebo složité, co myslíte? | foto: Pirelli

K debatám o tom, zda je či není snadné řídit současné monoposty F1 se vyjadřoval kde kdo. Teď k tomu řekli své i mladíci nebo také "rookies", kteří kroutí v F1 premiérovou či druhou sezónu.

Právě na příkladě sedmnáctiletého Maxe Verstappena a o tři roky staršího Carlose Sainze jr. vidí někteří kritici argument pro svůj názor, že pilotovat vůz, který by měl být vrcholem motoristického sportu, není zdaleka tak složité jako kdysi.

Verstappen ale odporuje: "Vůbec si nemyslím, že F1 je stále jednodušší. Je něco jiného, když se připravujete od útlého věku, budete nachystaní mnohem lépe než před dvaceti lety. Teď je všechno mnohem profesionálnější. A to nese pochopitelný výsledek, piloti vstupují do F1 podstatně dřív."

Připojuje se k němu i Sainz jr. a poukazuje na konkrétní osoby v jiných sportech - Rafael Nadal (tenis), Michael Phelps (plavání) a Marc Marquez (MotoGP). Na jejich úspěších proklamuje, že sportovci v 21. století daleko více dominují od velmi raného věku.

"Každý, kdo si myslí, že F1 je snadná, by si tak musel totéž myslet o všech ostatních sportech, protože i tam se objevují stále mladší a mladší jedinci. Tak proč by se to nedělo i ve formuli 1? To samé vidíme v MotoGP, ale tam nikoho nenapadne mluvit o jednodušších strojích. Mladí lidé jsou lépe připraveni, což je nyní celosvětový trend."

Mladíci mají na obtížnost v F1 vyhraněný názor. | foto: Scuderia Toro Rosso

Připomeňme si ještě v této souvislosti výrok Daniila Kvjata (21), který už jsme citovali při jiné příležitosti. "Bez ohledu na to, co říkají ostatní, vidím v F1 tu největší výzvu. Slyšel jsem kritiku, a napadá mě, že ti, kdo ji vyslovili, nemají potuchy, co pro nás F1 znamená. Docela by mě zajímalo, co by dokázali, kdyby měli možnost do vozu F1 usednout."

Aby však byl dán prostor pro obě strany, poslechněme si, co říká veterán F1 a úspěšný účastník rallye Paříž-Dakar Patrick Tambay: "Mladí to dnes mají díky neuvěřitelnému rozvoji technologií mnohem lehčí, ale také jim nedochází, že právě proto jsou vozidla a trati koncipovaná tak, aby byla co nejsnáze ovladatelná. Vzpomínám si, jak jednou Michael Schumacher usedl do mého Ferrari z roku 1983 a nechtěl věřit, že s takovým autem se dalo jezdit stejně rychle, jako to zvládal on o téměř dvacet let později, ale za daleko obtížnějších podmínek. Občas bych těm mladíkům přál, aby měli takovou možnost, a pak by těžko mohli mluvit o tom, jak je těžké v současnosti řídit vůz F1."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy