Negativní hodnocení F1 má zvláštní efekt

Na Silverstone to vypadalo, že F1 žádné potíže nemá. | foto: Mercedes AMG F1 Team

Už John Lennon téměř před půl stoletím řekl, že svět je syt kladných hrdinů. Většina z nás zná rčení, že nejlepší reklamou je ta negativní. Teď se objevují názory, že krize formule 1 debatovaná v médiích má na tento sport specifický dopad.

Takové prohlášení pro zpravodajskou agenturu Associated Press učinil nevýkonný člen představenstva F1 Martin Sorrell. Podle něj od chvíle, kdy se formule 1 ocitla pod palebnou stěnou kritiky, si jí lidé začali více všímat. "Je to zajímavé, ale nikoli neobvyklé; když se nějaký sport ocitne pod tlakem, nastoupí reverzní psychologie a lidé se o něj začnou více zajímat."

Sorrell připouští jakýsi konfliktní mód. "Když uvnitř jakékoli soutěže dochází k třenicím, jde o poněkud zvrácený způsob získávání popularity. Lidem se asi fungující a poklidná atmosféra příliš nezamlouvá," tvrdí Sorrell, ale zároveň připouští, že tato zvláštní situace má i své nepříjemné aspekty: zájem možná roste u diváků, ale odrazuje sponzory a investory. A to i přes avizované změny, které by měly vstoupit v platnost před sezónou 2017.

"Ke změnám dojít musí, formuli 1 to pomůže, ale musíme na ni hledět i z marketingového hlediska. A právě na Silverstone jsem zaslechl rozhovor dvou klientů; F1 je pro ně zajímavá, ale zároveň je znepokojují určitá fakta, o kterých slyšeli nebo četli. Vytváří to pocit nestability, nejistoty a nedobrý obrázek našeho produktu. Přesto si myslím, že potenciál možností je pořád velký. Už jenom proto, že sport je stále důležitější a jeho pořizovací náklady stoupají. Takže pokud budete nahlížet na F1 v kontextu možností, ty spíše porostou než aby klesaly," uzavírá své zamyšlení Sorrell.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy