V rámci britské Grand Prix se vítěz 22 Grand Prix rozhovořil o problémech současné formule 1 s důrazem na diváky. Je to oblast, kterou nelze přehlížet nebo jí věnovat menší pozornost. Damon, jenž v září oslavi 55. narozeniny, upozorňuje na skutečnost, že F1 "ztrácí fanoušky po celých houfech".
Formule 1 už podobnou situaci jako letos zažívala v minulosti, ať jí tehdy vládl Red Bull nebo Ferrari. Ostatně i v dávné minulosti byl jednu sezónu na vrcholu třeba Lotus, jindy opět Ferrari nebo Tyrrell. Jenže ona období se natahují na několik let a to fanoušky odrazuje. Podle oficiálních zpráv počet televizních fanoušků F1 celosvětově klesl o 5,6 procent. Brit jako jednu z možných variant zlepšení poměrů v této oblasti vidí poskytování formule 1 zdarma - nikoli na placených televizních kanálech.
"Sport si nyní musí vydobýt své místo v životním stylu lidí. Zdá se mi, že až příliš podporujeme elitářství. Pokud nejste dostatečně bohatí, nemůžete se k některým zprávám dostat, takže pak nemůžete mít ani dostatečný rozhled. Takže jaké jsou v tomto sportu možnosti? Nelze ho srovnávat s fotbalem, tenisem nebo golfem, tam si zajdete ven a kopnete do míče neho vezmete raketu či golfovou hůl. Formule 1 se musí postarat o to, aby v očích fanoušků zaujala důležitý post," domnívá se Hill.
Hillovi se nelíbí ani skutečnost, že formule 1 putuje do malých zemí, kde je fanouškovská základna podstatně menší než v evropských státech, kde má dlouhodobou tradici, ale přišla o "svou" Grand Prix. "Většina ze špičkových jezdců jsou Evropané. Pořád na starém kontinentu přetrvává láska a náklonnost k tomuto sportu, ale musí stále více odolávat jiným formám zábavy než dříve. Proto je třeba pro vzkříšení toho skutečného závodění něco udělat. Nic není lepšího, než když máte možnost vyhrát. Je to jako v Premier League: Bournemouth asi příští sezónu nevyhraje, ale šance tu je," přirovnává Hill.
Jsou tedy změny možné? Na první pohled to vypadá nepravděpodobně, každý situace znalý fanoušek se domnívá, že F1 se nebude chtít vzdát bohatých příjmů. "Filozofie Bernieho Ecclestonea je takové, že ceny není třeba snižovat. Rád bych připomněl něco z mého dětství. To jsme brouzdali kolem paddocku a sbírali samolepky, které byly rozdávány zadarmo. Brali jsme to jako hru a snažili se jich nasbírat co nejvíc. A tím jsme získali vztah k tomuto sportu. Kdo měl samolepku s Huntem, tak už byl někdo. Na to rád vzpomínám."
Hill by viděl velký prostor pro internetové vysílání, kde už mnoho lidí sleduje závody na YouTube. Ve své vizi se ale blíže nezmínil o bližší představě takové možnosti.