Poslední dobou se mluví o velkém zájmu Ázerbajdžánu vytvořit vlastní tým F1, nebo alespoň rozhodujícím způsobem vstoupit do nějaké zavedené stáje ve formě majoritního vlastníka. V plánu je rovněž snaha dosáhnout zařazení do kalendáře F1 prostřednictvím městského okruhu v hlavním městě Baku. To samozřejmě vzbuzuje patřičné reakce v ruském motoristickém sportu.
Poradce Ruské automobilové federace Igor Ermilin se domnívá, že pokud by se měl ve formuli 1 takto prezentovat podstatně menší soused Ruské federace, je přímo povinností, aby Rusko mělo v F1 stejné zastoupení. "Není pro nás vůbec dobré, že v Ázerbajdžánu se buduje strategie národního týmu a my nic takového nemáme. S ohledem na naše možnosti a současnou situaci nevidím jediný důvod, proč bychom nemohli vytvořit ruský národní tým a proniknout s ním do nejlepší pětice."
V 70. letech minulého století byly v moskevském a charkovském automobilovém institutu vytvořeny prototypy vozů, které by splňovaly atributy F1, ale tehdejší Sovětský svaz se pouze spokojil s konstatováním, že technicky tuto motoristickou kategorii zvládli - vozy MADI a CHADI se tak staly pouze známými raritami. Dnešní přístup je pochopitelně jiný. "Naše technologie, zvláště z oblasti vesmíru a vojenských letadel dokazují, že máme schopné a inteligentní lidi, kteří by se s danou problematikou dokázali vypořádat. I naše společnosti mají potenciál takový projekt financovat, proto můžeme světu ukázat, že budeme úspěšní," uzavírá Ermilin.