Hondu zlobily svíčky, Buttona čeká až 25 trestných míst. Novinky ale fungují

Button, Jenson | foto: McLaren

Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier přibližuje, co všechno musí jeho tým vyměnit a jak se to projeví v penalizacích u jeho jezdců.

Jensona Buttona čekalo 15 trestných míst, po problémech se svíčkami ve druhém tréninku Honda přistoupí k další výměna motoru. "Zítra to bude dělat už 25 trestných míst. Protože jich máme dvacet, tak jsme si řekli: 'Víte co, vyměníme také MGU-K,'" přibližuje Boullier.

Alonso přišel o cenný čas na dráze dopoledne kvůli problému s konektory kabelů a s převodovkou. Odpoledne se u Buttona objevil problém se svíčkami, a tak McLaren odstavil oba vozy po ujetí pouhých 17 kol (každý).

"Samozřejmě jde o stejnou specifikaci na Fernandově voze a Fernando má svůj pátý motor s vnitřním spalováním, takže jsme nechtěli jezdit, dokud to řádně neprošetříme a nedostaneme řádnou zpětnou vazbu od Hondy," pokračuje závodní ředitel McLarenu.

Vzhledem k počtu vyměněných dílů na pohonných jednotkách a počtu trestných míst, která se nepřenášejí do dalších závodů a o které piloti nebudou moci klesnou, se nevyhnout penalizacím v průběhu závodu.

Podle Fernanda Alonsa šlo o drobné problémy, které ale vyjdou draho: "V F1 je to v těchto dnech tak složité. Malé věci zastaví auta. Špatné číslo v softwaru neumožní autu zařadit prví stupeň a vy zůstáváte v garáži, než přijdete na to, že je špatně to číslo."

McLaren s novým nosem | foto: Honda Racing F1

 Dobrá zpráva: nový balík funguje
McLaren do Rakouska přivezl tak velký balík vylepšení, že by vůz mohl klidně označit jako B-specifikaci, pokud by chtěl. Aerodynamika je přepracována kolem nového, krátkého nosu. Tým sice neujel moc kilometrů, ale zdá se, že novinky fungují.

"Na první pohled se zdá, že nový balík přináší to, co slibovala simulace. Neznám přesná čísla, protože jsme neabsolvovali dost jízd, ale aspoň podle komentářů pilotů, co popisovali na voze, tak vůz dělá to, co jsme očekávali. Jde o nový koncept předního křídla kolem tohoto nového nosu. Nové jsou deflektory, podlaha, křídlo. Zvýšil se přítlak, jde čistě o aerodynamiku," vysvětluje Boullier.

Proč se krátký nos objevil až ve druhém tréninku? "Museli jsme dořešit trochu papírování s FIA, došlo k drobnému nedorozumění. Museli jsme jim ukázat více informací," které se týkaly úspěšných nárazových testů.

Ačkoliv se novinky objevily pouze na Alonsově voze, McLaren očekává během noci z Wokingu leteckou zásilku, takže by se nakonec mohl dočkat i Button. Ten řekl: "Existuje šance, že bych s tím zítra mohl jezdit."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy