Ferrari odpoledne před Mercedesem, McLaren opět řeší problémy

Vettel, Sebastian | foto: Scuderia Ferrari

RAKOUSKO - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas odpoledne dosáhl na Red Bull Ringu Sebastian Vettel. Závěr ale musel vynechat, protože jej znovu zradila převodovka. Technické problémy řešil i McLaren. Na druhém místě skončil Nico Rosberg s Mercedsem, který byl jen o 11 tisícin vteřiny pomalejší. Vyrované to bylo i v závěru při závodních simulacích, čeká nás tedy velmi zajímavý víkend.

Do odpolední částí, v které se hrozba deště zvýšila na 30 %, vyjel jako první Ericsson s Vettelem v zádech. Sebastian si dopoledne moc neužil - ve čtvrtém kole zaznamenal problém s převodovkou, kterou mechanici ale nakonec měnit nemuseli. Alonso již měl na svém voze všechna vylepšení včetně krátkého nosu, který McLaren v prvním tréninku schovával.

Piloti se brzy vrhli na měřená kola, špičku ovládl Hamilton (1:11,155) před Räikkönenem (1:11,259), Verstappenem (1:11,835) a Vettelem (1:11,935 min).

o zahřátí pneumatik se Kimi (1:10,298) dostal do čela, před svého týmového kolegu se dostal i Rosberg (1:10,368). Hamilton si ale vedení vzít nechal jen na chvíli, po 15 min byl zase první (1:10,137). Rádiem dostal zprávu, že se hrozba deště rozplývá.


Nový krátký nos McLaren, se kterým bude v Rakousku závodit pouze Alonso (foto: Honda Racing F1)

Alonso předvádí rychlé kolo a postupuje na 10. pozici, na lídra ztrácí 1,4 sekundy. Sainz dvakrát po sobě vyjíždí mimo v první zatáčce a láteří: "Nevím, co se to stalo v první zatáčce č. 1, ale jakmile jsem se dotkl brzd, zablokoval jsem kolo. Pneumatiky jsou fakt divné." Jeho týmový kolega Verstappen hlásí bolesti hlavy.

Po půlhodině se podařilo zajet nejrychlejší kolo Räikkönenovi - 1:09,860 min. To už měl nazuté super-měkké pneumatiky, stejně jako většina ostatních pilotů. Druhé kolo měl rozjeto ještě lépe, v poslední zatáčce se však dostal mimo trať. Hamilton se na měkčích pneumatikách kvůli chybám nezlepšil, Rosbergovi se ale Fina překonat podařilo - 1:09,611 min.

Helmut Marko dnes potvrdil možnost odběru motorů od Ferrari, přestože ji včera majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz popřel: "Je to pro nás možnost, Ferrari nám nabídlo motory pro Red Bull." Mateschitz hovořil o příštím roce, kdy jsou smluvně vázáni s Renaultem, v sezóně 2017 by ale na pohonné jednotky z Maranella klidně přejít mohli.

V polovině tréninku posílá do čela své Ferrari Vettel, jenž na super-měkkých pneumatikách o 11 tisícin pokořuje Rosberga - 1:09,600 min. Na rovince je druhý nejrychlejší 322 km/h, Nicovi komisaři naměřili 323,6 km/h.


Přední křídlo Ferrari Kimiho Räikkönen a opotřebovaná super-měkká pneumatika (foto: Formula1.com)

Sainz vylétává do štěrku až téměř ke zdi, má ale štěstí, že je lemována úzkým pruhem asfaltu. Na tom se pneumatiky chytli a on mohl své Toro Rosso zatočit a vrátit se na dráhu. Hülkenberg mezitím žádá inženýra o to, zda by si mohl na chvíli odskočit na WC. Všichni kromě McLarenů si již vyzkoušeli super-měkké pneumatiky.

V poslední půlhodince začali piloti zkoušet delší jízdy v rámci přípravy na nedělní velkou cenu. Massa s vyvážením svého Williamsu není vůbec spokojený a vrací se do boxů. Räikkönen zahajuje dlouhý stint na měkkých pneumatikách, Hamilton na super-měkkých. Jeho časy jsou o 3,5 sekundy pomalejší. Jeho týmový kolega zkouší výdrž měkkých pneumatik.

Alonsa čeká v neděli za nasazení tří pátých dílů pohonné jednotky pokles o 20 míst a tedy i penalizace v samotném závodě. Eric Boullier navíc prozrazuje, že další taktické penalizace čekají zřejmě i Buttona. Chtějí se vyhnout trestům v domácím Silverstone a v Budapešti, kde se nedá předjíždět.

Na Buttonově vozech Honda ale řešila problémy se svíčkami a ve druhé polovině se neobjevil ani Alonso. Zřejmě se obávali, že by se závada mohla projevit i na monopostu Španěla.

Vettelovi se po hodině vracejí problémy s převodovkou, tým mu přikazuje, aby zpomalil. Na otázku, zda s tím může něco udělat, mu inženýr odpovídá: "Negativní. Jen zpomal."


Počty kol ujetých ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem

Grosjeanovu Lotusu se z brzdových kanálků valil černý dým, proto se vrátil do garáže, Maldonado se projel štěrkovou zónou. Ricciardo si stěžoval na drolení pneumatik, které "kleslo na dost bídnou úroveň, na které se, zdá se, drží."

Ferrari v závěru jezdilo velmi rychle, Räikkönenovo tempo bylo na úrovni druhého Rosberga. "Šetření paliva je perfektní," chválil Kimiho inženýr. Scuderia se sice soustředila na kvalifikační rychlost, zdá se však, že by nás tento víkend mohla čekat těsná bitva, pokud Mercedes neměl v nádrži podstatně více paliva.

Maximální rychlosti (v km/h): 1. Rosberg - 323,6; 2. Vettel - 322,0; 3. Nasr - 321,9; 4. Ericsson - 321,2; 5. Hülkenberg - 321,0; 6. Räikkönen - 321,0; 7. Grosjean - 320,1; 8. Hamilton - 319,9; 9. Pérez - 319,2; 10. Ricciardo - 319,2.

Přehled nejrychlejších sektorů

Přehled všech kol: PDF.

Výsledky:

GP Rakouska (Spielberg)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:09,600
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:09,611 / +0,011
3. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:09,860 / +0,260
4. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team1:09,914 / +0,314
5. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:10,137 / +0,537
6. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:10,160 / +0,560
7. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team1:10,267 / +0,667
8. 33 Max VERSTAPPEN nldScuderia Toro Rosso1:10,356 / +0,756
9. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:10,495 / +0,895
10. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:10,585 / +0,985
11. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:10,631 / +1,031
12. 26 Daniil KVJAT rusInfiniti Red Bull Racing1:10,686 / +1,086
13. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:10,744 / +1,144
14. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:10,746 / +1,146
15. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:11,011 / +1,411
16. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:11,517 / +1,917
17. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing1:11,676 / +2,076
18. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:11,919 / +2,319
19. 28 Will STEVENS gbrManor Marussia F1 Team1:12,522 / +2,922
20. 98 Roberto MERHI espManor Marussia F1 Team1:13,094 / +3,494

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy