Před dopoledním tréninkem meteorologové hlásili 20% možnost dešťové přeháňky. Týmy do něj nasadili závodní piloty, výjimkou byl Palmer u Lotusu, který nahradil Grosjeana.
V 8:00 vyrazili na trať jako první Kvjat následovaný Ericssonem a Räikkönenem, o čtyři minuty později vykoukl také Alonso s modernizovaným McLarenem (Button jezdí se starší konfigurací) a s vylepšenou pohonnou jednotku - za její nasazení ale bude Španěl v neděli potrestán, protože se jedná už o pátý letošní kus (totéž se týká obou pilotů Red Bullu).
Honda Španělovi kromě motoru také úložiště energie, čeká jej tedy již 15 trestných míst. Při návratu do boxů ale náhle přestal zrychlovat a zůstal na neutrálu. Díky tomu, že je boxová ulička směrem z kopce, dojel až mechanikům, kteří jej nemuseli tlačit. Nové díly a opět problém.
Felipe Massa na měkkých pneumatikách v úvodu tréninku
(foto: Williams F1 Team)
Po devíti minutách všichni nainstalovali své vozy, které zmizely v garáži, a na chvíli se rozhostilo ticho. Po čtyřech minutách ho přerušil Nasr se svým Sauberem a vydal se vstříc prvním měřeným časům - ten první měl hodnotu 1:18,021 min.
Krátce po něm se do čela dostal Massa s Williamsem, který do Rakouska přinesl také několik významných vylepšení - 1:14,271 min. Poté ho překonal jeho stájový kolega Bottas (1:14,160) a na první pokus s přehledem Rosberg s Mercedesem - 1:12,791 min, jenž se v dalším pokusu zlepšil na 1:10,840 a 1:10,401 min - Hamilton zaostával o 1,1 s.
Na dráze za první zatáčkou zůstal stát - zřejmě kvůli převodovce - Vettel: "Přišel jsem o pohon, přišel jsem o pohon po zařazení čtvrtého rychlostního stupně," hlásil rádiem. Traťové komisaře žádal o přidržení vozu, aby z něj mohl vystoupit. Räikkönen se mezi tím dostal na třetí příčku - 1:11,673 min.
Okamžik hrůzy zažívá šéf Ferrari Arrivabene, který se příliš nerozhlíží a přechází boxovou uličkou v momentě, kdy od mechaniků vyráží Massa. Ten na poslední chvíli dupne na brzdy, aby zabránil srážce. O pár min později se setkávají v boxech poté, co Brazilec vystoupil z vozu, předchozí události se krátce zasmáli.
Alonso si musel počkat až do poloviny tréninku, než Honda opět nastartovala jeho motor (garáž opustil až po dalších 25 min). Buttonovi na čelo schází 2,5 sekundy, hodně se trápí se zahříváním měkkých pneumatik - super-měkké si vyzkouší až odpoledne. Kvůli vibracím musí dříve do boxů.
V té době krouží pouze Saubery. Nasr si stěžuje na to, že přišel o výkon, ale zůstává na dráze, která patří s 12% stoupáním k nejprudším v kalendáři. Technici mezitím hledají řešení.
Jenson Button na Red Bull Ringu (foto: McLaren)
Na rovinkách je zatím nejrychlejší Maldonado, jež dosáhl 323,5 km/h. Nováček Palmer je s druhým Lotusem o 0,069 s rychlejší. O překonání Rosberga se neúspěšně pokouší jeho týmový kolega (1:10,709), v dalším pokusu Hamilton prudce probržďuje.
Rosberg si po hodině a výjezdu mimo trať v poslední zatáčce stěžuje na svůj Stříbrný šíp: "Záď je teď horší. Zkuste přijít na to, proč." Poslední změna v nastavení mu nesedí: "Jde o celkem významný rozdíl a nikde žádný užitek."
Na třetí příčku se před Räikkönena překvapivě posouvá Kvjat (1:11,642 min), který bude v neděli také startovat zezadu. Domácí okruh kvůli dlouhým rovinkám Red Bull muc sedět nemá.
Počty ujetých kol v 1. tréninku
Alonso se 14 min před koncem konečně zapsal měřenými časy (1:16,843 a 1:14,896 min) předchozí potíže se McLarenu podařilo vyřešit. Kromě něj se v závěru zlepšili i další piloti a na třetí místo se dostal znovu Räikkönen (1:11,202 min), na pátou příčku vyskočil Nasr (1:11,633).
Na Mercedesy soupeři v prvním tréninku neměli, nejblíže jim bylo Ferrari. Třetí je Williams, ten však tradičně začíná s větším množstvím paliva.
Maximální rychlosti (v km/h): 1. Maldonado - 323,5; 2. Rosberg - 320,2; 3. Palmer - 319,3; 4. Hamilton - 318,5; 5. Pérez - 318,2; 6. Nasr - 318,1; 7. Hülkenberg - 318,1; 8. Massa - 317,9; 9. Ericsson - 317,7; 10. Räikkönen - 316,8.
Přehled všech časů: PDF.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:10,401 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:10,709 |
3. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:11,028 |
4. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:11,452 |
5. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:11,633 |
6. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Infiniti Red Bull Racing | 1:11,642 |
7. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:11,724 |
8. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | 1:11,825 |
9. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:11,890 |
10. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:11,905 |
11. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:11,948 |
12. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:12,004 |
13. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:12,031 |
14. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Lotus F1 Team | 1:12,050 |
15. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:12,159 |
16. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:12,920 |
17. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:13,272 |
18. | 28 | Will STEVENS | gbr | Manor Marussia F1 Team | 1:13,937 |
19. | 98 | Roberto MERHI | esp | Manor Marussia F1 Team | 1:15,459 |
20. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:15,684 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ