Varianta první je zachovat setrvalý stav - Renault bude i nadále dodavatelem pohonných jednotek pro tým, s nímž slavil v letech 2010 - 2013 mistrovské tituly a triumfy v Poháru konstruktérů. Druhou možností je opětovný vznik samostatného týmu F1, ale může dojít i ke třetí eventualitě, že se Renault účasti v F1 v jakékoli podobě vzdá.
Současná smlouva Renaultu na dodávky motorů pro Red Bull a Toro Rosso vyprší koncem roku 2016, takže spekulacím se otevírá nemalý prostor. Cyril Abiteboul, generální ředitel Renault Sport F1, předpokládá, že odběratelé motorů, zejména Red Bull, budou chtít znát postoj automobilky do konce roku 2015, aby případně mohli jednat o náhradě na rok 2017.
"Red Bull chce záruky, že jsme schopni stáhnout náskok soupeřů, my se musíme ujistit, že to opravdu zvládneme," podotýká Abiteboul. "Ale také musíme mít důvěru v hodnotu partnerství a v tento sport jako takový. To je věc která potřebuje čas, nikolik spěch. Na druhou stranu chápu, že týmy chtějí co nejdříve vědět, co umístí mezi palivovou nádrž a převodovku," pokračoval ředitel Renault Sport F1 téměř uměleckým obratem.
"Red Bull je typ organizace, která se zabývá novým vozem hodně dopředu, proto rozumím, že už na konci roku 2015 budou chtít vědět, s čím mohou počítat napřesrok." dodává Abiteboul.
Christian Horner už naznačil, že Renault by mohl z F1 odejít, pokud nebudou změněna pravidla pro vývoj motorů (více zde). "Právě teď bychom měli přesvědčit naše partnery, aby nadále zůstali našimi zákazníky. Udržet si šanci na společný úspěch a výhled do budoucnosti. I když ta může být vnímána jinak ze strany zákazníků a naší. Ovšem pokud nebudeme mít konkurenceschopný motor, tak těžko nějaká bude," vysvětluje Abiteboul.
Ředitel Renaultu se také vyjádřil k dalším možnostem. "Otázky vlastního týmu nebo změny vztahů s Red Bullem zatím nejsou na pořadu dne, ale pokud nebudeme schopni situaci změnit, může dojít i na ně. Navíc pokud máte vlastní tým, změní se zejména obchodní podmínky, nastává totiž možnost dalších příjmů od sponzorů, FOM, z merchandisingu a podobně. V minulosti už jsme touto etapou prošli, takže velmi dobře víme, co to obnáší a jakou strukturu případně zvolit."
Abiteboul dává jako příklad právě největšího konkurenta, stáj Mercedes, ale zatím volí opatrný tón: "V této chvíli platí, že naším hlavním cílem není vlastní tým - pro nás je teď nejdůležitější vyrábět motory. Pochopitelně ale obchodní stránku věci spojenou s existencí týmu nelze jen tak pominout."