Rakousko bude Red Bull bolet: Hodlá nasadit páté motory a vybrat si tresty na roštu

Red Bull RB11 poháněný Renaultem | foto: Infiniti

Red Bull plánuje v Rakousku nasadit páté pohonné jednotky, za což budou jeho vozy na startu domácího závodu odsunuty minimálně o deset míst dozadu.

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko již nastínil, že je na v Rakousku bude kvůli slabšímu motoru a konfiguraci okruhu čekat ještě větší trápení než v Kanadě (více zde). K tomu se navíc přidá taktické nasazení pátých pohonných jednotek, se kterými souvisejí tresty - týmy totiž mohou beztrestně využít během sezóny pouze čtyři jednotky.

Původně tento krok Red Bull plánoval v Kanadě, protože neočekával, že by na dlouhých rovinkách mohl být konkurenceschopný. Renault totiž letos za Mercedesem zaostává ještě více než minulý rok, naproti tomu Ferrari se na německého lídra dotáhlo. A před letní přestávkou nečeká, že se ve Viry podaří zvýšit výkon - stále jsou totiž ve fázi konsolidace po úvodních problémech se spolehlivostí.

Maďarsko letos nejsilnějším okruhem Red Bullu
Red Bull se raději zaměří na závod v Maďarsku, kde cítí největší šanci, protože jeho silná aerodynamika tam může vyvážit deficit motoru. Totéž bude platit pro Silverstone a později pro Singapur a Suzuku. Tam si Renault nebude moci dovolit nasazování nových dílů a velkou ztrátu pozic na startu.

Pro nasazení pátých motorů se nabízela Kanada, to by ale znamenalo, že by v Maďarsku měl za sebou už čtyři závody. "Tohle bude možná naše nejsilnější trať v tomto roce. Tam si v žádném případě nemůžeme dovolit darovat žádné startovní pozice," upozorňuje Christian Horner pro AMuS.


Red Bull čeká doma trápení a penalizace (foto: Infiniti Red Bull)

O to hořčejší to pak bude v domácí velké ceně: "Simulace ukazují, že náš motor nás bude na Red Bull Ringu stát více času než v Montrealu. Proto na něm taktická změna motoru dává největší smysl. Musíme počítat s tím, že budeme v poslední řadě a že také dostaneme nějaké časové penalizace, když piloti zde z pohledu času na kolo nemají šanci na nejlepší desítku."

V Kanadě meziročně na rozdíl od soupeřů zpomalil
Minulý víkend bylo zajímavé i to, že Red Bull byl v Montrealu pomalejší než minulý rok i přesto, že nasadil zadní křídlo s nejnižším odporem pro Monzu - na rovince na špičku ztrácel 9,6 km/h a jen v poslední sektoru přes 7 desetin sekundy (viz analýza sektorů) a celkové časy na kolo měli v Q3 před rokem o půl vteřiny rychlejší.

Soupeři se naproti tomu zlepšili: Mercedes zrychlil meziročně v Kanadě o 0,481 s, Ferrari o 0,8 s, Williams o 0,448 s a Force India o 0,686 s. Srovnání výsledku zde: 2014 vs. 2015.

Stav pohonných jednotek po Velké ceně Kanady:

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy