„Splnit kritéria nových předpisů bylo velmi náročné. Museli jsme vyrobit více než 100 přileb, než vyhověly novým požadavkům FIA,“ konstatuje Peter Burger z Arai Helmets. Společnost nyní nabízí zcela novou konstrukci helem označenou CR, což je zkratka Carbon Racing.
Základem přilby je uhlíkové vlákno. „Rozdíl proti předcházejícím typům je v tom, že vydrží podstatně větší nárazy.“ Změnily se také způsoby testů. Namísto nárazových a průrazových zkoušek se zjišťuje namáhání modelu lidské hlavy uvnitř přilby. Měří se tak síly, které působí bezprostředně na jezdcovu hlavu. Nová generace přileb není lehčí, je však až o 50% bezpečnější.
Arai zásobovala svými přilbami mimo jiné jezdce stáje McLaren.
Foto: Mercedes-Benz Motorsport
Bezpečnost hlavy jezdce je vyšší o 50%
Od 1.7.2004 platí pro konstrukci přileb závodních pilotů F1 nové předpisy.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Princezna Kate v ohrožení? Policie zatím nikoho nemá! Vyšetřování běží dál
-
Halinu Pawlowskou zradilo zdraví: Jaká je prognóza na následující měsíce?
-
Jiří Langmajer čekal v Himalájích na zázrak! Myslel, že už nezvládne jít dál
-
Martin Dejdar řekl, co je zrůdné! Jde o politiku
-
Jaromír Soukup si to nechal pro sebe! Tajemství prozradil advokát Hanychové
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton
-
"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul
-
"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul