„Splnit kritéria nových předpisů bylo velmi náročné. Museli jsme vyrobit více než 100 přileb, než vyhověly novým požadavkům FIA,“ konstatuje Peter Burger z Arai Helmets. Společnost nyní nabízí zcela novou konstrukci helem označenou CR, což je zkratka Carbon Racing.
Základem přilby je uhlíkové vlákno. „Rozdíl proti předcházejícím typům je v tom, že vydrží podstatně větší nárazy.“ Změnily se také způsoby testů. Namísto nárazových a průrazových zkoušek se zjišťuje namáhání modelu lidské hlavy uvnitř přilby. Měří se tak síly, které působí bezprostředně na jezdcovu hlavu. Nová generace přileb není lehčí, je však až o 50% bezpečnější.
Arai zásobovala svými přilbami mimo jiné jezdce stáje McLaren.
Foto: Mercedes-Benz Motorsport
Bezpečnost hlavy jezdce je vyšší o 50%
Od 1.7.2004 platí pro konstrukci přileb závodních pilotů F1 nové předpisy.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Kanye West opět způsobil poprask. Média se musela obrátit na prezidentskou rodinu!
-
Rok 2025 bude klíčový! Rozhodne se o osudu vévodkyně Kate!
-
Jedno jídlo by královská rodina nikdy nesnědla! Mohla by ji stihnout strašlivá pohroma!
-
Jedno jídlo by královská rodina nikdy nesnědla! Mohla by ji stihnout strašlivá pohroma!
-
Legendární herec ze Sám doma skončil na vozíku!
-
"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg
-
Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris
-
Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo