Bezpečnost hlavy jezdce je vyšší o 50%

Coulthard, David | foto: Mercedes-Benz Motorsport

Od 1.7.2004 platí pro konstrukci přileb závodních pilotů F1 nové předpisy.

„Splnit kritéria nových předpisů bylo velmi náročné. Museli jsme vyrobit více než 100 přileb, než vyhověly novým požadavkům FIA,“ konstatuje Peter Burger z Arai Helmets. Společnost nyní nabízí zcela novou konstrukci helem označenou CR, což je zkratka Carbon Racing.

Základem přilby je uhlíkové vlákno. „Rozdíl proti předcházejícím typům je v tom, že vydrží podstatně větší nárazy.“ Změnily se také způsoby testů. Namísto nárazových a průrazových zkoušek se zjišťuje namáhání modelu lidské hlavy uvnitř přilby. Měří se tak síly, které působí bezprostředně na jezdcovu hlavu. Nová generace přileb není lehčí, je však až o 50% bezpečnější.

Arai zásobovala svými přilbami mimo jiné jezdce stáje McLaren.


Foto: Mercedes-Benz Motorsport

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy