Snahy o snížení celkových nákladů na provoz týmu F1 se dnes hodně soustředí na omezování počtu kilometrů, které vozy jednotlivých týmů odjezdí za celý rok při testech.
V sobotu během brazilské grand prix odsouhlasili Bernie Ecclestone spolu se zástupci všech týmů kromě Ferrari některé návrhy na snížení nákladů. V pátek před velkou cenou se má pouze testovat (celkem 4 hodiny)a závodní víkend tak bude pouze dvoudenní. Navíc má být omezený počet testovacích dnů v roce mimo závodní víkendy na pouhých deset (dnes je limit 48 dní).
Ferrari zatím dohodu nepodepsalo - jako jediný tým vlastnící svoji trať by přišlo o jednu z největších výhod. Jak se však ukazuje, hodně testovacích hodin a kilometrů ještě zdaleka neznamená úspěch. I když jistá závislost tu zřejmá je...
Tým - testovací kilometry v roce 2004:
Toyota - 50731
Williams - 47313
Ferrari - 45512
McLaren - 42977
BAR - 41697
Renault - 40971
Jaguar - 19051
Sauber - 15991
Jordan - 12576
Minardi - 3159
Foto: Panasonic Toyota
Úspěch nezávisí pouze na testování
Ferrari blokuje uzavření dohody o omezení počtu testovacích dní a tím možné snížení nákladů na sport.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Bylo to UFO? Pentagon vyřešil jednu z největších novodobých záhad!
-
Netflix není jediný. Kde všude můžete sledovat filmy a seriály?
-
Zápal plic se nevyplatí podceňovat. Může vás i zabít
-
"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul
-
"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul
-
"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu
-
Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso