S Buttonem za volantem Interlagosem

Button, Jenson | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Britský pilot BAR Honda seznamuje fanoušky s okruhem Interlagos, kde se příští víkend koná letos poslední Velká cena Brazílie.

Jenson Button:

Interlagos si vždycky užívám. V posledních letech tam bývají výborné závody. Hlavně loni, když se jelo na mokru. Navíc je to okruh, kde by se mělo dařit našemu vozu - máme dobrou stabilitu na brzdách a to je zde rozhodující, protože zde vozy často a dlouho brzdí a současně zatáčí.

Od startu se jede po hlavní rovince do velmi hrbolaté první zatáčky. Je těžké zde najít brzdný bod. Dosahujeme rychlosti 320 km/h. Zatáčka je těžká také proto, že se jede z kopce. Druhá zatáčka je pravá. Je důležitý přesný průjezd, protože potom následuje mírná levá třetí a dlouhá rovinka.

Do čtvrté zatáčky na konci rovinky se brzdí hodne tvrdě a je to výborné místo k předjíždění, když jste dost blízko. Musíte se zde snažit udržet co nejvyšší rychlost při celém průjezdu zatáčkou. Pátá není opravdová zatáčká, pouze řadíte nahoru.

V šesté musíte brzdit a zatáčet zároveň. Jede se hodně rychle na čtyřku přes horizont, takže není vidět do další zatáčky a musíte odhadovat, kdy brzdit. Zatáčka sedm je opět pravá, podřazujeme na dvojku. Využíváme celou šířku silnice včetně obrubníků a nadjíždíme si do pomalé levé zatáčky číslo osm.

Tady je potřeba nenechat kola prokluzovat a udržet auto ve správné linii na krátké rovince. Další zatáčka je pravá a na výjezdu je velmi pomalá a těsná. Jedeme na jedničku. Následující levá zatáčka se projížní na čtyřku. Jede se z kopce a je to zde hodně těžké hlavně na mokru.

A přichází poslední skutečná zatáčka okruhu, levá na dvojku. Je potřeba co nejvíc si nadjet a mít co největší rychlost na výjezdu. Musíte však dávat pozor, protože okruh se stáčí doleva a na vnějším obrubníku se dá ztratit hodně času.

Tím jsme zpět na cílové rovince, i když to není tak úplně rovinka, protože se pořád mírně zatáčí. Na mokru zde loni boural Mark Webber, ale na suchu je to bez problému. Jenom je to hodně hrbolaté.

Foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy