Dle Symondse počasí zařídí zajímavý závod

Villeneuve, Jacques | foto: Lotus F1 Team

Extrémní počasí, které nyní panuje v Japonské Suzuce donutilo týmy ke zrušení obou 45minutových sobotních tréninků a odsunutí kvalifikací na nedělní dopoledně.

Pat Symonds ze stáje Renault je přesvědčen, že toto extrémní počasí může zařídit pro neděli velmi zajímavý závod…

Jak velkou výzvou bude zítřejší zrevidovaný program pro týmy?
„V této situaci je velmi těžké předpovídat, jak to dopadne. Pracujeme s velmi neobvyklým modelem počasí a můžeme se setkat s ranními mokrými podmínkami a následně se třeba bude trať vysušovat. A nebo je tu druhá varianta, plně mokrá kvalifikace a i závod. Jasné je, že týmy a jezdci mají za sebou velmi malou zkušenost z pátku, kdy bylo velmi mokro. A je otázkou, zda vůbec bude v závodu někdy sucho. Pak jsme odkázání na náhodu, protože musíme nasadit pneumatiky, pro které nemáme zkušenosti s povětrnostními podmínkami na tomto okruhu. Situace je obtížná, ale pro každého je stejná. Myslím si, že je to jen jiná neočekávaná výzva pro Formuli 1, která přichází jen čas od času. Na druhou stranu, určitě to bude velmi zajímavé.“

Z pohledu pneumatik, co můžeme očekávat od mokro-suchého závodu?
„Suzuki je jeden z nejtěžších okruhů pro suché pneumatiky a mokré pneumatiky to mohou ještě více ovlivnit. Jestliže bude muset jet 20 vozů na mokru, pojedou ve velmi velkém množství stojaté vody na trati a velkou rychlostí. Pokud přestane pršet, zbývající voda se z tratě odstraní během několika kol. Potřeba přezutí na suché pneumatiky pak přijde během krátké doby. Pokud to nějaký tým propásne, trest bude velký."

Bude napjatý program náročný pro jezdce?
„Kvalifikace o jednom kole je vždy velmi choulostivá pro rovnováhu mezi tím, aby byl jezdec konkurenceschopný a aby neskončil mimo trať. A jak se zdá, kvalifikace bude na mokru, pak budou jezdci čelit velmi velké výzvě: Pak risk může velmi lehce sklouznout do odstoupení z kvalifikace. Další tlak bude na týmy a jezdce ze strany času. Pro možné opravy a úpravy vozů bude velmi málo času. Když odjedou ono jedno kolo, vše se musí připravit na závod 53. kol, na jednom z nejnáročnějších okruhů. Časový prostor bude jen kolem 3 hodin. TO je docela výzvou pro všechny týmy.“

A na závěr, jak by dle Vás mohl závod dopadnout?
„Pokud se pojede kvalifikace na mokru, tak dle mě se můžeme dočkat neobvyklého startovního roštu. Protože je těžké uvěřit, že nikdo neudělá chybu v tomto typu podmínek. Logicky, mělo by to poskytnout zábavný závod. Stejně jako v Brazílii roku 2003, neočekávané podmínky zajistily nečekaného vítěze v cíli. Ale jinak si myslím, že zítřejší závod má charakteristiku tak trochu klasického závodu.“

Foto: Mild Seven Renault F1 Team

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy