BMW, Mercedes a Honda souhlasili prostřednictvím Charlieho Whitinga, delegáta Mezinárodní automobilové federace, s původním návrhem Maxe Mosleyeho, tedy ponechat stávající desetiválce s objemem 3l a prodloužit jejich požadovanou životnost na 2 závody.
Takové řešení by přineslo podle výrobců snížení nákladů na testy. Nový motor by pak měli jezdci od sobotního rána pro volné tréninky, kvalifikaci a nedělní závod. Při testech by mohli pak využívat ve voze pouze tentýž hnací agregát.
Výrobci, kteří nebudou dodávat motory i soukromým týmům převedou pro danou sezonu 3 miliony Euro do fondu pro pomoc soukromým stájím.
Zmíněný návrh ve vrací o půl roku zpět k prvnímu návrhu prezidenta FIA, jenž mezitím zašel se svými požadavky na redukci nákladů podstatně dále, je však opětovným návratem k tolik diskutované problematice “záchranného fondu“.
Foto: BAR Honda
Protinávrh tří automobilek je na světě
Nejedná se však o společný návrh všech dodavatelů motorů, FIA tak nezmění rozhodnutí o prosazení vlastních předpisů.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball