V Německu představil tým systém TFF, který byl dle FIA v rozporu s technickými předpisy. Do Monzy ho stáj přepracovala a s označením FCP (front clutch pack) při GP Itálie i použila.
Původní hydraulický systém byl ovládán elektronicky, nynější FCP je již plně mechanický. Tedy v souladu s předpisy, o čemž vyslovil podezření Ron Dennis, šéf týmu McLaren Mercedes. Charlie Whiting však jako zástupce FIA tentokrát rozpory s předpisy nezjistil.
Pro rozdělení tlaku na brzdy předních kol využívá FCP viskózní spojku. Geoff Willis je s výsledky na Monze spokojen a tvrdí, že váha kolem 5 kg a nepříznivý vliv na aerodynamiku vozu (1,5%) je již nyní plně vyvážen lepšími brzdnými účinky.
Honda přidala 12 koní a jezdci by jich měli mít k dispozici celkem 920. Poslední vývojový krok u hnacího agregátu je pak plánován na GP Japonska, předposlední závod sezony, kde by měl tým použít i nově připravovanou převodovku. Ta by měla zajistit prakticky nulový pokles otáček při řazení nahoru.
Foto: BAR Honda
Geoff Willis obhajuje nový systém FCP
Technický ředitel týmu BAR Honda tvrdí, že nevýhody jsou převáženy lepší účinností brzd.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball