Zprávu přinesl grandprix.com s odvoláním na italské zdroje. Není jasné, kdo stojí v pozadí případného projektu, ale nebylo by to poprvé, kdy by byla Dallara zaangažována podobným způsobem.
V polovině 90. let připravovala pro Hondu prototyp F1, který projektoval známý a zkušený Harvey Postlethwaite a postavený byl v Itálii v roce 1996.
V posledních letech se tomuto výrobci závodních vozů v silné konkurenci daří velmi dobře. Ovládl trhy s monoposty F3 a je zapojen do celé řady šampionátů, včetně americké série IRL IndyCar.
Společnost dostala jméno od svého zakladatele, bývalého inženýra Ferrari Giampaola Dallary, jenž se sám věnoval konstrukci vozů F1 v závěru 60. let. Od konce let 70. staví Dallara závodní vozy různých specifikací.
V roce 1987 vstoupila do F1 spolu s Beppe Lucchinim a jeho Brixia Motorsport (BMS), který postavil tým F1 známý jako Scuderia Italia.
Vozy navrhl Sergio Rinland a v roce 1988 získal Andrea de Cesaris umístění na stupních vítězů v GP Kanady. O rok později totéž zopakoval JJ Lehto v domácí Imole.
Tým posléze přešel na motory Ferrari, ale situace se obrátila k horšímu a Lucchini se obrátil k Italům zády. Začal spolupracovat s dalším výrobcem, a to Lola Cars.
Bude zajímavé sledovat, zda se informace zakládá na pravdivých informacích a kdo je vlastně skryt za tímto tajuplným programem...
Foto: Panther Racing
Dallara za dva roky zpět v F1
Italská Dallara se chystá na stavbu monopostu Formule 1 pro dosud neznámého investora.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball