I>„Nevím, zda dostane Montagny šanci v Renaultu, ale jsem si jist, že je pro F1 připraven. Je vyzrálý, inteligentní a spolehlivý,“ pochválil Francouze Stoddart a dodal, že pokud by o jeho služby Renault zájem neměl, on ano.
Sám testovací pilot připouští, že by mohly nějaké možnosti pro start v závodech být. „Zatím však nemohu říci co budu příští rok dělat, neboť to nevím ani já sám.“
Montagny nezakrývá, že jeho cílem jsou závody, ale v Renaultu je spokojen a věří v šanci pilotovat závodní monopost v sezoně 2006. „Jsem v týmu spokojený. Věřím, že odvádím dobrou práci a rád zůstanu třetím pilotem, pokud budu moci stát v roce 2006 na startovním roštu.“
Může jít samozřejmě pouze o jezdce, ale dosavadní kariéra Montagnyho až tak oslnivá nebyla. Nicméně je Francouz a Stoddart možná předpokládá, že i v týmu Renault patriotismus funguje. Navíc po odchodu Panise nebude ve startovním poli žádný zástupce Francie, kterou musíme řadit mezi kolébky motoristických závodů.
Dá se předpokládat, že za současného stavu se soukromé stáje samy při životě dlouho neudrží a bez oboustranně výhodné symbiózy se silným továrním týmem jsou odsouzeny k zániku. Příkladem je Sauber, který nemá díky spolupráci s Ferrari a rozumnému hospodaření existenční potíže a má lepší výsledky než leckteré tovární stáje.
Jordan obrátil svou pozornost na Toyotu. Mercedes a BMW o spolupráci podle všeho nestojí. Renault by tak nebyla špatná volba…
Foto: Minardi F1 Team, Renault F1 Team