Podle Tonyho Purnella by přinesl zajímavé okamžiky pro diváky na dráze i u televize a kvalifikace do závodu Grand Prix by si zachovala sportovního ducha, což je podle něj v příkrém rozdílu se současným stavem.
Po obvyklých pátečních testech by následoval krátký závod na deset kol, do něhož by jezdci startovali z pořadí daného losem. To by byl skutečný návrat k počátkům F1, neboť takto se startovalo do závodu začátkem 50tých let.
V sobotu odpoledne by se jel další závod na deset kol do kterého by se startovalo v obráceném pořadí pátečního závodu. Z průměru obou umístění by se sestavil startovní rošt. V případě shodného umístění by rozhodovalo nejrychlejší kolo v krátkém závodě.
Systém by tak nutil jezdce k předjetí co možná největšího počtu soupeřů jak v pátek, tak i sobotu. Netradiční pořadí na startu, větší možnosti pro slabší týmy a atraktivní podívaná pro diváky, to jsou hlavní klady.
Avšak nutno přiznat, že návrh šéfa Jaguaru s sebou nese celou řadu mínusů. Losování má ke spravedlnosti daleko. Tři starty za víkend neúměrně namáhají motory, které mají mít stále delší životnost. Při větším počtu startů narůstá také pravděpodobnost kolizí a zvýšení materiálních ztrát, nemluvě o zvýšené pravděpodobnosti zranění.
Purnell však tvrdí, že zvýšené náklady by zájem diváků a následný zisk bohatě vrátil. Návrh je jistě zajímavý a v F1 není nic nemožné. Přesto je obtížné představit si, že by s něčím podobným v tomto okamžiku souhlasily týmy jako Ferrari, McLaren, Williams a nebo Renault.
Foto: Scuderia Ferrari
Purnell prezentoval netradiční kvalifikaci
Šéf Jaguaru navrhuje nahradit nezajímavá letmá kola dvěma krátkými závody na 10 kol.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball