Velká cena Maďarska se pravidelně jezdí od roku 1986, kdy vešla do kalendáře Formule 1 jako první závod ve východním bloku.
Okruh byl upraven v roce 2003 a Michelin zde hned získal své 73. vítězství. Fernando Alonso na Renaultu držel první pozici už od startu a v cíli, více než jedno kolo před nejrychlejším vozem obouvajícím pneumatiky Bridgestone, se stal nejmladším vítězem Grand Prix v historii.
Pierre Dupasquier, sportovní ředitel Michelinu: "Loňská Velká cena Maďarska byla jsným úspěchem společnosti Michelin. Ale v F1 nemůžete nic ponechat náhodě a my jsme tvrdě pracovali na tom, abychom měli jistotu, že budeme letos v ještě lepší formě. Budapešť vždy přinese zajímavý závod. Ačkoliv je to trvalý okruh, je užíván mnohem méně než většina ostatních v kalendáři. To spolu s místním prašným prostředím způsobuje velkou klouzavost povrchu, přilnavost se však během víkendu velmi výrazně zlepšuje. Na pneumatiky je okruh velmi náročný, protože rovinky jsou relativně krátké a vozy neustále zatáčejí, navíc teploty bývají velmi vysoké. Podmínky jsou tu vždy náročné, ale já věřím, že naši inženýři umožní našim partnerským týmům zajet jeden z nejlepších evropských závodů."
Foto: Michelin
Michelin potřebuje zopakovat loňský úspěch
Francouzský výrobce pneumatik a jeho šest partnerských týmů se tento víkend v Maďarsku vrátí po letní pauze na závodní dráhu.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball