Podle jeho názoru se nabízejí hned dvě možnosti. První je návrat ke slickům, případně větším pneumatikám, druhým je úprava tratí.
Zvýšení gripu pneumatikami je podle něj řešením. „To by znamenalo, že by se mohl redukovat potřebný přítlak.“
Tím by se rychlost v zatáčkách nezměnila, ale narostla by na rovných úsecích. Symonds je přesvědčen, že tak by klesl výrazný podíl aerodynamiky a předjíždění by bylo snadnější.
Dalším řešením je pak podle šéfinženýra týmu z Enstone asfalt s menší přilnavostí, přičemž rychlost v zatáčkách by se udržela návratem ke klopeným zatáčkám, podobně jako na oválu v Indianapolis.
„Samozřejmě, je to radikální návrh, ale tvar tratí předjíždění velmi ovlivňuje,“ dodává Symonds s tím, že Hungaroring je toho zářným příkladem...
Foto: Jarno Trulli
Dejte tam slicky a bude se předjíždět!
Šéfinženýr Renaultu Pat Symonds navrhuje řešení, která zatraktivní Formuli 1.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton