Dejte tam slicky a bude se předjíždět!

Trulli, Jarno | foto: Jarno Trulli

Šéfinženýr Renaultu Pat Symonds navrhuje řešení, která zatraktivní Formuli 1.

Podle jeho názoru se nabízejí hned dvě možnosti. První je návrat ke slickům, případně větším pneumatikám, druhým je úprava tratí.

Zvýšení gripu pneumatikami je podle něj řešením. „To by znamenalo, že by se mohl redukovat potřebný přítlak.“

Tím by se rychlost v zatáčkách nezměnila, ale narostla by na rovných úsecích. Symonds je přesvědčen, že tak by klesl výrazný podíl aerodynamiky a předjíždění by bylo snadnější.

Dalším řešením je pak podle šéfinženýra týmu z Enstone asfalt s menší přilnavostí, přičemž rychlost v zatáčkách by se udržela návratem ke klopeným zatáčkám, podobně jako na oválu v Indianapolis.

„Samozřejmě, je to radikální návrh, ale tvar tratí předjíždění velmi ovlivňuje,“ dodává Symonds s tím, že Hungaroring je toho zářným příkladem...


Foto: Jarno Trulli

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy