Připomíná, že maďarský okruh je jako Monte Carlo a i zde je předjíždění více než problematické, tedy důležitá je kvalifikace a dobrá strategie. „Úpravy z loňského roku změně této charakteristiky příliš nepomohly.“
Jezdci využívají plného plynu pouze na 51% dráhy a maximální rychlost je také nízká, něco málo nad 300 km/h. Nejpomalejší zatáčka se jezdí rychlostí 90 km/h a další 4 také pod stovku, tedy motor pracuje v rozmezí něco málo přes 200 km/h.
„Díky tomu není potřebný rozsah motoru tak velký, jako na jiných tratích,“ vysvětluje Chavrier a dodává, že díky celoročnímu usilovnému vývoji má nový motor RS24D velmi plochou křivku točivého momentu.
Rozhodujícím faktorem bude také spotřeba paliva, neboť každých 10 kg znamená právě v Maďarsku ztrátu 4 desetin vteřiny na kolo. „Motor s příznivou spotřebou bude poskytovat větší výhodu, než jinde.“
Samozřejmě, že i tradičně vysoké teploty jsou určujícím faktorem, ale šéf motorárny Renaultu si je jistý tím, že nový motor nebude mít potíže ani s tímto problémem.
Foto: Jarno Trulli
Motory s nízkou spotřebou budou výhodou
Denis Chavrier, šéf oddělení motorů u Renaultu, hovoří o základních aspektech Hungaroringu.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše