Motory s nízkou spotřebou budou výhodou

Trulli, Jarno | foto: Jarno Trulli

Denis Chavrier, šéf oddělení motorů u Renaultu, hovoří o základních aspektech Hungaroringu.

Připomíná, že maďarský okruh je jako Monte Carlo a i zde je předjíždění více než problematické, tedy důležitá je kvalifikace a dobrá strategie. „Úpravy z loňského roku změně této charakteristiky příliš nepomohly.“

Jezdci využívají plného plynu pouze na 51% dráhy a maximální rychlost je také nízká, něco málo nad 300 km/h. Nejpomalejší zatáčka se jezdí rychlostí 90 km/h a další 4 také pod stovku, tedy motor pracuje v rozmezí něco málo přes 200 km/h.

„Díky tomu není potřebný rozsah motoru tak velký, jako na jiných tratích,“ vysvětluje Chavrier a dodává, že díky celoročnímu usilovnému vývoji má nový motor RS24D velmi plochou křivku točivého momentu.

Rozhodujícím faktorem bude také spotřeba paliva, neboť každých 10 kg znamená právě v Maďarsku ztrátu 4 desetin vteřiny na kolo. „Motor s příznivou spotřebou bude poskytovat větší výhodu, než jinde.“

Samozřejmě, že i tradičně vysoké teploty jsou určujícím faktorem, ale šéf motorárny Renaultu si je jistý tím, že nový motor nebude mít potíže ani s tímto problémem.


Foto: Jarno Trulli

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy