Montoya se na start Velké ceny Německa postavil do první řady a o pole-position přišel až v posledním sektoru kvalifikačního měřeného kola, když se mu zhoršovaly pneumatiky Michelin, zatímco Michael Schumacher na Ferrari obouvajícím pneumatiky Bridgestone jel rychle až do konce.
"Michael si svoje kolo dokonale načasoval," vysvětluje úspěch svého pilota Ross Brawn, technický ředitel Ferrari. "Měl maximální přilnavost v sektoru, ve kterém je to nejvíce potřeba. Až v poslední zatáčce pocítil trochu nedotáčivosti."
I tak výhodnou druhou startovní pozici však Montoya nevyužil, neboť odstartoval velmi pomalu, když správně nepracovala spojka. Stejně jako v Malajsii a jako už mnohokrát v minulých letech měl Monty na start z první řady smůlu. "Nebojím se toho jednoho auta přede mnou. Bojím se těch aut za mnou, mají výborné starty."
Kolumbijec Montoya na startu v Hockenheimu ztratil pět pozic, protože jeho spojka byla přehřátá. Alespoň tím byl neúspěch zdůvodněn a Sir Frank Williams byl velmi rozrušen, neboť opět nastal problém v tom nejméně vhodném závodě, kde mohl tým bojovat o stupně vítězů.
"Je to problém BMW," řekl jeden z techniků Williamsu. "Měli jsme letos jen jeden dobrý start, ten Ralfův v Montrealu."
Montoya na startu ztrácel v šesti závodech z letošních dvanácti. "Nepřijatelné," komentoval situaci Frank Williams.
Foto: BMW WilliamsF1 Team
Může za špatné starty Williamsu BMW?
Na poslední chvíli před letním zákazem testů Juan Pablo Montoya na Williamsu po delší době bojoval o pole-position, opět však ztratil na startu.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball