Na vině je kvalifikace a brzdy

Todt, Jean | foto: Scuderia Ferrari

Prezident Ferrari a šéf stáje Scuderia Ferrari Jean Todt vysvětluje malé množství předjíždění.

Francouz ve službách stáje z Maranella připomíná, že pokud startuje z čela roštu nejrychlejší vůz a jezdec, těžko můžeme za normálních okolností očekávat, že ho najednou budou všichni předjíždět.

„Chceme-li vidět vzájemné předjíždění, startujme v obráceném pořadí. Viděli bychom sice hodně předjíždění, ale bylo by to poněkud nepřirozené,“ prohlásil k tématu Jean Todt.

Mezinárodní automobilová federace se snaží dosáhnout většího množství předjíždění a tím i větší atraktivity pro diváky úpravami předpisů týkajících se pneumatik, snížení účinnosti aerodynamiky a výkonu.

Francouz si ale myslí, že potíž je především s brzdami z karbonových vláken. „S těmito brzdami se velice obtížně předjíždí, neboť jezdci mohou brzdit opravdu pozdě a navíc brzdí většina z nich prakticky úplně ve stejném místě.“


Foto: Scuderia Ferrari

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy