S novým pravidlem o jediném motoru na závodní víkend se dostali výrobci motorů pod velký tlak. Zaběhnutá koncepce se musela změnit. Všem bylo jasné, že vítězit může jen ten, kdo se aklimatizuje nejrychleji a nejlépe.
„Pro sezonu 2004 jsme měli tři cíle,“ prozradil Mario Theissen. „Prvním bylo, mít spolehlivý motor pro první závod, aby vydržel odjet 800 kilometrů, a to se podařilo hned v Melbourne. Druhým cílem bylo zvýšit možný výkon v závodu, tedy ve druhé části jeho životnosti. Právě v závodě je totiž jeho maximální výkon potřeba nejvíce. Toho se podařilo dosáhnout v Imole. Od té doby jsme schopni jet v maximálních otáčkách i při nejvyšším převodovém stupni.“
Třetím cílem je podle Theissena postupný nárůst výkonu při udržení spolehlivosti. Třetí cíl je tedy poněkud nekonkrétní. Prohlásit ho za splněný může ředitel BMW Motorsport prakticky kdykoliv, ale při vítězství v závodě Grand Prix by nikdo nemohl pochybovat, že hovoří o splnění třetího cíle oprávněně...
Foto: BMW Williams F1 Team
BMW má splněny dva ze tří cílů
Ředitel BMW Motorsport je s prací svých lidí spokojen, velkou výzvu letošní sezony se daří naplnit.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball