Skutečnost byla jiná již tehdy. Brzdy patří k velice důležitým systémům a i jim je věnováno nadmíru pozornosti. Dva ze tří monopostů BAR měly v pátek před GP Německa upravené zavěšení předních kol a následně problémy s technickými komisaři FIA.
BAR vylepšil systém, který zkoušel v roce 1999 Benetton, cílem bylo vyloučit zablokování kol při brždění, díky čemuž by jezdci mohli brzdit do zatáček výrazně později a snížilo by se opotřebení pneumatik.
Benetton od svých snah ustoupil, rozložení brzdné síly reagovalo příliš pomalu a váha byla 9 kilogramů. Stejnou cestou se vydalo i Ferrari, ale po dotazu u FIA a záporné odpovědi vývoj ukončilo. U Ferrari a BAR byl podle GP2004.com použit prakticky identický elektronicko hydraulický systém a právě v elektronické části je onen problém, neboť tu předpisy nepřipouští.
BAR Honda se v květnu dotázal FIA, zda může použít svůj nový protiblokovací systém, ale neřekli už, že brzdná síla bude redukována a rozdělována elektronickou řídící jednotkou.
„Úplně mechanický systém by byl OK, ale BAR porušil článek 11.1.3.,“ vysvětlil před závodem Charlie Whiting.
Váhu nového systému BAR redukoval na pouhé 4 kilogramy, ale investice 200 000 USD byla nakonec úplně zbytečná...
Foto: BAR Honda