Prohlášení po kvalifikaci v Kanadě: Měl jsem problém s ERS, říká Vettel

Hamilton, Lewis | foto: Daimler AG

Kvalifikace na VC Kanady byla plná technických problémů, nakonec ale dopadla, jak se očekávalo. Vyhrál Lewis Hamilton, kterého v první řadě doplnil Nico Rosberg. Do druhé řady se postaví dva Finové.

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Dneska se cítím úžasně, 44. poleposition, 44 na mém autě. Nebyl to jeden z nejjednodušších dnů, ve 3. tréninku jsem si neověřil funkčnost nastavení pro kvalifikaci. Být zpátky zde je speciální, vyhrál jsem tu svůj 1. závod. Musím poděkovat týmu, odvedl dobrou práci. I když to bylo na trati obtížné, co se týče práce s pneumatikami.

Nico Rosberg, 2. místo
Celou kvalifikaci jsem se citíl v autě dobře, ale konec nevyšel. Bojoval jsem s přilnavostí. Nevyšlo to, musíme se podívat, co se stalo, měl jsem špatnou přilnavost hlavně na zadních pneumatikách Bylo to zklamání, ale závod je až zítra a na okruhu jsou místa na předjíždění, ještě není konec.

Niki Lauda, nevýkonný šéf týmu
Nico měl na konci kvalifikace problémy s přetáčivostí, ale hlavně Lewis odvedl dobrou práci. Vettel měl smůlu, jeho auto nefungovalo, zítra to pro něj bude velmi obtížné, ale nás naštěstí pravděpodobně neohrozí.

 

FERRARI

Kimi Räikkönen, 3. místo
Celý víkend jde pro mě docela dobře a bez problémů, kvalifikace se vyvinula také dobře vzhledem ke kondici, ve které se nacházíme. Z pohledu týmu jsem ale trošku zklamaný, protože auto Sebastiana mělo problémy. Není to ideální, to je jasné, ještě nejsme vpředu tam, kde bychom chtěli být. Ale v oblasti výkonnosti se věci zlepšují. Zítra je ale závod a my jsme obvykle silnější v této oblasti. Bylo by dobré mít povedený start a uvidíme, jak se to pak vyvine.

Sebastian Vettel, 15. místo
Měli jsme nějaký problém, který nám zabránil využívat sílu [motoru]. Proto jsme ztráceli hodně času na rovinkách. Pokusili jsme se dostat alespoň do Q2, ale ani to nevyšlo. Na autě byl nějaký problém s elektronikou. Tento problém jsme se pokusili vyřešit, a proto jsme vyjeli až v posledních minutách Q1.

I tak jsem ale měl možnost vyzkoušet se postoupit do Q2, ale moc času jsem neměl. Nepoužil jsem žádné další sady pneumatik, mám jich tedy dost. Určitě není na škodu mít více pneumatik v zásobě. S výběrem strategie pro závod počkáme až na to, co udělají ostatní. Myslím ale, že máme dost rychlé auto, které by nám mělo umožnit postupovat polem výš.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 4. místo
Když to vezmu v celku za tým, není to dobrý výsledek kvůli Felipemu. Já jsem ale spokojený, mám dobrou startovní pozici. V Kanadě se mi obecně daří, je to zábava jezdit těsně kolem zdí... Sebastian startuje vzadu, Lotus by snad měl být až za námi, takže nám ze soupeřů zbývá Kimi, nejlepší šance předjet ho bude na startu. Nikdy bychom ale nikoho neměli podcenit.

Felipe Massa, 17. místo
Vůbec jsem neměl výkon a pořád jsem ho ztrácel, na rovince jsem nedokázal zařadit ani šestý rychlostní stupeň. Musíme se podívat, co ten problém způsobilo, bylo to poprvé, kdy se vyskytl.
V závodě se může stát hodně věcí, jednoduše se vše otočí a můžete mít šanci na dobrý závod. A to o se zítra pokusím.

Rob Smedley, ředitel traťových operací
Na konci to bylo těsné mezi Valtterim a Kimi. Ale nebyla to ideální kvalifikace pro nás, Felipe ztatil výkon. Nemohli jsme s tím nic dělat, jen jsme ho poslali na trať na měkčích pneumatikách. Zatím ještě nevíme, co měl za problém, prošetříme to.

Valtteri měl drobné problémy se spolehlivostí, které poškodily jízdy v Q2. Ale v Q3 jsme se poučili, Valtteri by se v závodě mohl dostat na pódium, to je v našem dosahu. Felipe se bude snažit probojovat dopředu na body.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 5. místo
Je to krásné druhé místo, šlo to dobře. V Q1 jsem byl 1., v Q2, 3. a v Q3 5. ... Ztrácel jsem vždy dvě místa v každé části kvalifikace, měl jsem to udělat opačně! Máme auto, které jede dobře. Myslel jsem, že bychom mohli být v Q3 na 4. místě, ale to bychom museli vyjet na lepším místě na trati. Ale celkově páté místo není špatné.

Ke strategii týmu není moc co říct, prodiskutujeme to interně. Vyjel jsem z garáže a doufal, že se nestřetneme. Tentokrát můžeme snít o podium - není nám zapovězeno. Už od začátku víkendu si na něj děláme naděje. Zítra tsi to snad rozdáme s Williamsem. Zítra bude asi dlouhý závod, důležitý bude management pneumatik a brzd.

Pastor Maldonado, 6. místo
To nebylo špatné! Po včerejšku jsme podobný výsledek očekávali. Výkon auta vypadá lépe než na jiných tratích. Možná nám sedí tyto pomalé zatáčky a rychlé dlouhé rovinky. Je to pozitivní pro tým, že jsou oba vozy ve třetí řadě. Je to dlouhý závod. Máme rychlost, ale i ostatní budou konkurenceschopní. Povzbudivé je, že většinou máme lepší závodní rychlost. Budeme se snažit a snad z toho bude dobrý výsledek.

Alan Permane, šéf traťových operací
Celkově jsem spokojen. Silnou stránkou E23 je trakce a brzdy, což jsou dvě klíčové věci potřebné k rychlému kolu v Montrealu. Stále jsme se zlepšovali a máme potenciál. Pastor i Romail zajeli dobře, našemu vozu zdejší okruh sedí. Očekávání byla vysoká, ale i tak je výsledek lepší než jsme se odvažovali doufat.

Trošku jsme pomíchali časování a oba piloti vyjížděli z boxů ve stejnou chvíli, Romain dostal instrukci o něco dřív a vyjel zároveň s Pastorem, což nebylo v plánu, ale nebylo to tak dramatické, jak to vypadalo. Máme zde pódium na dosah, což je samozřejmě to, kam bychom měli směřovat a vzhledem k pozicím to nebude lehký cíl, ale i tak se o to pokusíme. Uvidíme.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 7. místo
Byl to rozhodně dorý den pro mě i tým, oba vozy máme v první desítce. Sedmé místo je pro mě letos nejlepší kvalifikační výsledek, což je pozvbudivé vzhledem k závodu. Auto se chová dobře už od tréninků a mylsím, že máme příležitost získat zítra body. To je síl, ale bude to náročné, protože máme kolem velmi rychlá auta a musíme bojovat. Klíčové bude mít dobrou strategii, protože včerejší déšť znemožnil získat odpovědi ohledně živostnosti pneumatik. Ale myslím, že máme dobrou formu a těším se.

Sergio Pérez, 10. místo
Byl to slibný den a skvělý výkon pro tým, oba vozy v top 10. Zároveň však nejsem spokojen se svým výkonem, protože si myslím, že jsem mohl být výš. Můj čas v Q2 byl mnohem lepší než v Q3, takže je to zklamání. Trápil jsem se s teplotou pneumatik a neměl jsem přilnavost, kterou bych potřeboval. Musím se však dívat dopředu a desáté místo, to je dobré. Cítím se optimisticky co se posunu vpřed týče a mohu získat body. Neměli jsme mnoho příležitostí simulace závodu, takže je stále spousta neznámého, ale ukázali jsme dobrou rychlost a můžeme s tím zítra něco udělat.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Byl to skvělý výsledek, že máme oba v první desítce. Auto bylo dobře vyvážené už od prvního tréninku, takže to bylo otázkou práce s daty a zlepšení nastavení. Nico odvedl skvělou práci během celé kvalifikace, stále se zlepšoval a dostal z VJM08 maximum. Sergiův čas z Q2 by jej zařadil hned za Nica, takže jsme trošku zklamaní, že startujeme až za Red Bully, ale i tak je desáté místo dobré. Na tomto okruhu se dá předjíždět a jsme blízko čela tabulky maximálních rychlostí, takže z toho musíme těžit a snažit se posunout a získat body. V Kanadě jsou závody nepředvídatelné, takže by to mělo být zajímavé.

 

RED BULL

Daniil Kvjat, 8. místo
Dali jsme do kvalifikace všechny naše síly, ale pozice, na kterých jsme skončili, nejsou dostatečně dobré. Musíme se zlepšit. Tato trať pro nás ale není dobrá, na to potřebujeme dobrý motor a zatímani nevím, kdy budeme mít konkurenceschopnou pohonnou jednotku. Zítra budeme bojovat, body jsou možné, nastavili jsme auto na rychlost na rovinkách.

Daniel Ricciardo, 9. místo
Jsme ovlivnění maximálním výkonem motoru Renault. Pokusili jsme se na to šlápnout a dotáhnout se na týmy vepředu, ale nebyli jsme dostatečně rychlí, nefungovalo to. Měli jsme i problémy s pneumatikami.

Jsem frustrovaný, dokonce jsem i ztratil úsměv. Loňský závod sice dokázal, že se může stát cokoliv, ale letos to nebude náš případ.

Christian Horner, šéf týmu
Myslím že vzhledem k charakteristice okruhu a důležitosti maximální rychlosti oba piloti dostali z auta maximum. Osmé a deváté místo je to nejlepší, v co jsme zde mohli doufat. V minulých letech jsme viděli řadu překvapení a my se budeme snažit posunout se z našich pozic vpřed.

 

TORO ROSSO

Carlos Sainz, 11. místo
Se svým výkonem jsem velmi spokojen. Byla to pozitivní sobota, během které vše proběhlo hladce. Nečekali jsme, že bychom byli blízko Red Bullu a nebo postoupili do Q3. Zítra nebudeme mít v souboji o body takovou rychlost jako naši konkurenti - Lotus a Sauber. Mohli bychom jim být blízko, ale bude to těžké. Ale aktuálně jsem spokojen. Je to dobrá startovní pozice. Chybělo mi 36 setin, abych se dostal do Q3. Každopádně bychom byli [v případě postupu] limitováni výběrem pneumatik, takto si můžeme vybrat.

Max Verstappen, 19. místo (penalizace +15 míst)
Věděl jsem, že to [pnalizace za výměnu motoru] přijde, takže jsme se s tím museli vyrovnat a museli jsme se pokusit z toho dosta to nejlepší. Samozřejmě, že budeme muset předjíždět. Snad by nám mohl trochu pomoci safety car. Možné je vše, takže uvidíme. Bude těžké předjíždět na rovinkách, ale snad je naše rychlost dobrá, takže se jim [soupeřům] budeme moci více přiblížit na výjezdu ze zatáček. Doufám, že se budu moci držet blízko Massy a Vettela. Po dobrém startu a snad povedeném prvním kole by to pomohlo.

Ben Waterhouse, zástupce technického ředitele
Dnes to byl pro tým dobrý výsledek. Oba piloti odvedli dobrou práci a z auta získali maximum, obzvlášť, když vezmeme v úvahu náročný pátek, kdy jsme měli pár potíží a potom pršelo. Carlos startuje jedenáctý, takže si může zvolit pneumatiky a má potenciál. Max, samozřejmě, dostal řadu penalizací, ale podařilo se nám minimalizovat škody díky jeho dobrému výkonu v kvalifikaci, takže snad budeme mít dobrou příležitost posunout se vpřed.

 

SAUBER

Marcus Ericsson, 13. místo
Byla to relativně dobrá kvalifikace, bohužel jsem se dostal do provozu během mého nejlepšího kola, což mě stálo pár desetin. Po prvním tréninku jsme udělali pokrok a v autě se cítím jistě. Víme, že máme silnou závodní rychlost, takže cílem jsou zítra body, což je myslím realistické.

Felipe Nasr, 15. místo
Nejprve chci poděkovat týmu, že můj vůz stihli včas připravit. Odvedli úžasnou práci a jsem ohromen. Patnácté místo je stále pozice, ze které mohu bojovat o body.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Musím pochválit tým, jak zvládli připravit Felipeho vůz v tak krátkém čas po tak silném nárazu. Kvalifikace nebyla uspokojivá, stále jsou oblasti, kde se můžeme zlepšit, alespoň o kousek. Ale startovní pozice nejsou špatné a můžeme z nich získat body, na což se musíme zaměřit.

 

MCLAREN

Fernando Alonso, 13. místo
Jsem velmi spokojen, šlo to lépe, než jsem čekal. Krok po kroku zlepšujeme náš rytmus. Pro Q1 jsme nasadili tvrdé pneumatiky a byly to první jízdy, které jsem po problémech z rána jel. Pak jsem získal větší důvěru v měkčí pneumatiky. Na posledním výjezdu jsem se dobře bavil, když jsem se dostal hodně ke zdi [Zeď šampionů].

Je to okruh, který nám moc nesedí a toto čtrnácté místo, které se pak přetransformuje ve třinácté díky penalizaci Verstappena je lepší výsledek, než jsme na tomto okruhu čekali. Pro tento okruh si obvykle docela věřím. Asi nebudeme dostatečně rychlí na to, abychom získali body, ale může se stát hromada věcí, zvláště zásah bezpečnostního vozidla nebo odstoupení. Zisk bodů tak není nereálný.

Jenson Button, nestartoval
Původně to byl elektronický problém, je to těžké. Kluci odvádějí fantastickou práci, dávají to dohromady. Zítra dostaneme trest – ještě nevím, jestli to bude stop & go nebo 10sekundová penalizace. Moc aut asi nepředjedeme, protože budeme hodně vzadu. Závod je ale dlouhý, tak uvidíme.

Eric Boullier, šéf týmu
Byla by chyba, kdybych nepřiznal, že dnešek byl zklamáním. Ráno jsme museli vyměnit motor u Fernanda, když jsme našli problém při rutinní kontrole. Potom se na Jensonově autě objevil problém spojený s ERS, ten taky vyžadoval výměnu motoru. Je to škoda, naše úsilí a úsilí Hondy je obrovské. Od Austrálie jsme učinili velké zlepšení, ale jsme jen na cestě, už aspoň chápeme, jak se dostaneme do naší destinace a to se nám také podaří.

Jasuhisa Araj, šéf Hondy
Měli jsme dneska těžký den. Nebýt výměny motoru, Fernando by nedokončil zítřejší závod, výměna ale ovlivnila jeho účinkování ve třetím tréninku. Jeho skvělé jezdecké schopnosti mu vynesly dobré místo v Q2. U Jensona jsme naneštěstí zjistili, že motor byl poškozen, takže jsme jej vyměnili pro závod. Zítřek bude výzva, jako po stránce paliva, tak i sběru energie a vyvážení brzd, musíme shromáždit hodně dat z tréninků a kvalifikace, abychom se poučili.

 

MANOR

Roberto Merhi, 17. místo
Se svojí kvalifikací jsem velmi spokojen. Je to pro mě důležitý krok pro budoucnost [doposud se nejlépe kvalifikoval na 18. místě]. Tento okruh mám opravdu rád a během posledních víkendů jsme udělali pokrok v nastavení auta. Teď si víc věřím, když jedu s autem na limitu. První pokus se mi povedl, ale věděl jsem, že mohu jet ještě lépe. Povedlo se mi pak umazat další dvě desetiny - především v poslední zatáčce, což mě moc těší. Už se nemohu dočkat závodu.

Will Stevens, 18. místo
Nebyla to pro mě nejlepší kvalifikace. Celý víkend nejsem, narozdíl od předchozích víkendů, moc spokojen s vyvážením auta. Mám také problém najít rytmus na této trati. Myslím, že na zítřek mám dobré auto. Díky penalizacím budu před Maxem [Verstappenem] a Jensonem [Buttonem], což bude zajímavé. Je to okruh, kde často vyjíždí safety-car, proto musíme maximálně využít nabídnutých možností.

John Booth, šéf týmu
Oba piloti odvedli skvělou práci a užili si čistých soubojů, nakonec je děli 0,024s. Jsem si jist, že to bude zítra dobrý závod a snad i další závod, kde uvidíme cíl s oběma vozy. Bude sucho, což zde pomáhá, ale zde se většinou může stát cokoliv. Budeme se snažit využít případných příležitostí.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 8 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy