McLaren míří podruhé s krátkým nosem k nárazovým testům FIA, připravuje i nové zavěšení

Button, Jenson | foto: McLaren

McLaren připravuje pro Rakousko rozsáhlá vylepšení svého vozu. S novým aerodynamickým balíkem by měl přijít také krátký nos.

Ke zkrácení nosu přistoupil nedávno také Red Bull, který společně s dalšími týmy považuje řešení Mercedesu a Williamsu z pohledu aerodynamiky za nejefektivnější. O nasazení kratší verze bude usilovat také McLaren, který s ní už zamířil k povinnému testování.

"Máme za cíl přivážet aerodynamická vylepšení MP4-30, kdykoliv je to možné a v souladu s naší snahou neustále zvyšovat konkurenceschopnost stále nového konceptu vozu, který nabízí obrovský vývojový potenciál," uvádí mluvčí McLarenu.

"V Rakousku, jak naznačujete, očekáváme, že budeme moci nasadit některá aerodynamická vylepšení, z nichž některá budou viditelná a některá ne. Stále jsou ale ve vývoji a my se momentálně s médii nemůžeme podělit o detaily," komentuje přípravu krátkého nosu.

Ten při prvním pokusu o absolvování nárazových testů neprošel, tento víkend se bude u FIA snažit napodruhé uspět. Nový nos přispěje také ke změně aerodynamického vyvážení. "Zůstaneme věrní našemu aerodynamickému konceptu, přesto ale některé větší věci změníme," potvrzuje McLaren.

Součásti velkého balíku vylepšení bude kromě aerodynamiky také nový systém zavěšení, který by měl monopostu zajistit větší mechanickou přilnavost, která se v Monaku neočekávaně prokázala být jeho slabinou, jak v Kanadě prozradil Fernando Alonso (více zde).


McLaren připravuje kratší verzi nosu - stihne s ním před Rakouskem
projít povinnými nárazovými testy FIA? (foto: Honda Racing F1)

Víkend v Montrealu bude tým muset přečkat na dráze s dlouhými rovinkami, která jim moc sedět nebude. Honda sice vyčerpala dva žetony pro vylepšení své pohonné jednotky, jednalo se však spíše o spolehlivostní úpravu - výkon má mít stejný jako v Monaku. Podle soupeřů ale nasadí díly pro větší výkonnost s konzervativním nastavením pro jejich otestování s následným navýšením počtu koní v Rakousku.

Závodní ředitel Eric Boullier vysvětluje, proč i přes horší konkurenceschopnost vozu nemělo cenu s nasazením novinek spěchat: "Nemělo to ještě žádný smysl je přivézt dříve. Prioritou měla pohonná jednotka. Proto jsme raději věnovali více času aerodynamice. Na začátku nám scházelo tolik času na kolo, že jsme ani zdaleka nemohli správně vyhodnocovat změny na voze."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy