Ferrari v Kanadě nasadí o 30 koní výkonnější nový motor, za který utratilo 3 žetony

marciello, raffaelo | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari do Kanady veze motor s vyšším výkonem, za jehož vývoj vyčerpal 3 žetony. Bude to na Mercedes stačit a dočká se dalšího vítězství?

Již v pondělí jsme vás informovali o tom, že výrobci motorů konečně sáhli na své první vývojové žetony - Honda na dva, Ferrari na tři. Oba do Kanady míří s vyšším výkonem. Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen tedy zřejmě nasadí své třetí letošní motory. Čtvrtý motor vylepšený o další žetony pak bude připraven pro důležitý domácí závod - pro Velkou cenu Itálie.

Šéf týmu Maurizio Arrivabene se sice v Monaku snažil zamést pod kobereček s tím, že pro Kanadu žádné vylepšení motoru nechystají, FIA však ve své technické komunikaci potvrdila, že Ferrari pro zvýšení výkonů použila 3 z 10 zbývajících žetonů pro letošní sezónu.


Využití žetonů pro vývoj motorů 2015

Podle italských médií je uplatní již v Montrealu. Ke změně mělo dojít v oblasti spalovací komory, vačkových hřídelí a pístů. Dlouholetý technický partner Shell navíc představí nové palivo, které také svým dílem přispěje k vyššímu výkonu přepracovaného balíku.

Mercedes sice v Kanadě nasadí nové druhé motory, nepřistoupil však zatím k navýšení jejich výkonů prostřednictvím přidělených žetonů - ty odloží zřejmě až pro své 3. či 4. letošní pohonné jednotky. Renault zatím řeší potíže se spolehlivostí, navyšovat výkon začne zřejmě až v Belgii.

Motory Mercedesu jsou na tom se spolehlivostí zatím nejlépe. Ferrari od Kanady začne jezdit s třetími motory, proto se později během sezóny zřejmě nevyhne taktické penalizaci za nasazení pátých jednotek. Pokud by čtvrtou nasadili v Monze, finále v Abú Zabí by byl jejím sedmým závodem. Stříbrné šípy přitom se svým motorem zvládli úvodních šest podniků.


Ferrari v Kanadě nasadí vylepšené pohonné jednotky (foto: Scuderia Ferrari)

O víkendu bude zajímavé sledovat, kolik dokáže Ferrari díky avizovanému vylepšení stáhnout. V kvalifikacích ztrácelo kolem 7 desetin sekundy, vylepšení motoru převyšující 30 koní by mělo odpovídat třem desetinám.

V závodech si Scuderia vedla obvykle lépe. K boji o vítězství by ji v Kanadě i v Rakousku mohla pomoci volba pneumatik - Pirelli totiž přiveze super-měkkou a měkkou směs, k nimž jsou vozy z Maranella šetrnější, jak jsme viděli v Malajsii.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 13 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy