Odpoledne nejrychlejší Hamilton před Rosbergem, kvůli dešti se moc nejezdilo

Hamilton, Lewis | foto: Daimler AG

MONAKO - 2. TRÉNINK; Ve druhém tréninku se jezdilo na suchu pouze úvodních 14 min, poté havaroval Merhi a další přestávku způsobil déšť. Znovu se jezdci vydali na mokrou trať až 10 min před koncem. Nejrychlejšího času dosáhly Mercedesy - Lewis Hamilton skončil o více než 7 desetin před svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem, za nimi se seřadili Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen s Ferrari.

Odpoledne na piloty čekala již suchá trať, jako první toho využil Rosberg, jenž hned předvedl měřené kolo - 1:21,941 min. Protože ke konci meteorologové hlásili přeháňku, garáže hned opustilo dalších 17 monopostů.

Po 2 min na čele vystřídal Räikkönen (1:20,490) a Vettel (1:19,733 min) s Ferrari, kterému by měl sedět přechod na super-měkkou směs v průběhu tréninku. Maldonado musel využít únikovou uličku v Mirabeau a po osmi min se dopředu dostaly vozy Toro Rosso: Sainz 1:18,659 a Verstappen 1:19,023.

Piloti měli stále nasazené měkké pneumatiky a pořadí na čele se každou chvíli měnilo: Sainze tam vystřídal Kvjat (1:18,548), Rosberg (1:17,932) a Hamilton (1:17,192 min). Na rovince byl do té doby nejrychlejší Hülkenberg - 289,3 km/h.


Maldonado krátce po výjezdu na trať musel využít únikovou zónu v Mirabeau, problémy
tam ale měli i jiní jezdci (foto: Lotus F1 Team)

Veškeré snahy po 14 minutách přibrzdily červené vlajky poté, co Merhi naboural po smyku do zdi na výjezdu z tunelu, podobně jako kdysi Pérez nebo minulý rok Sutil.

"Roberto není zraněný poté, co ztratil kontrolu nad vozem při brzdění na výjezdu z tunelu. Trénink je zastaven a jeho vůz a trosky jsou odklízeny," informoval ihned Manor, jehož členové v upomínce na Bianchiho nosí červené náramky. Francouz zde minulý rok vybojoval dva body a stále leží v kómatu v nedaleké nemocnici v Nice.

Provoz byl obnoven po 7 minutách, kdy se na trati začaly objevovat kapky deště. Jako první se na nových super-měkkých pneumatikách objevil Maldonado. Podmínky však byly špatné, protože povrch dráhy byl velmi kluzký. "Hodně prší," hlásil Venezuelan, který si novou směs vyzkoušel v Monaku zatím jako jediný. "OK, je dovez auto zpět, prosím," dostává se mu odpovědi.


Na mokré trati nechtěl v úzkých uličkách Monaka nikdo riskovat
(foto: Sauber Motorsport AG)

Poté všichni vyčkávali v boxech, z nichž během první půl hodiny nevyjel pouze Ericsson. Déšť stále sílil, v sobotu se ale očekává slunečno a suchá kvalifikace, lepší počasí s vyššími teplotami by mělo být i v neděli.

Verstappen mezitím vyvracel podezření, že druhý nejrychlejší čas zde dopoledne zajel na výpary: "Ne tak docela. Všichni si tím jsou jistí, ale nebylo to tím, že bych byl ohromně lehčí. Zkrátka si myslím, že na této trati máme dobré auto." Prozradil, že na simulátoru ujel na tomto okruhu téměř 300 kol.

S šéfem Red Bullu, Christianem Hornerem, byl chvíli čas si popovídat o zamýšleném návratu tankování: "Já s tím spíše nesouhlasím. Zbavili jsme se ho z nějakého důvodu, závody to nedělalo zábavnějšími. Ve Strategické skupině je spousta nových lidí, kteří tady tehdy nebyli. Pokud si vzpomenete na závody s tankováním, tak vzrušující nebyly - jen jste načasovali zastávku, jestli jste buď kratší nebo delší stint, a to určilo vaši strategii. Takže si myslím, že to je spíše stále na otevřenou debatu."


Jako první se na průzkum po dešťové přeháňce vydal McLaren
(foto: Honda Racing F1)

30 min před koncem přestalo pršet a mechanici začali vysoušet boxovou uličku. Trať ale zůstávala mokrá a na průzkum vyrazil až 10 min před koncem Alonso následovaný Ricciardem, oba na intermediálkách.

Po chvíli se přidali také Kvjat a Button. Alonso na otázku, zda by chtěl pokračovat, odpověděl: "Ano, OK." V zatáčkách však s vozem viditelně bojoval, jeho kolo bylo v první sektoru o 7 sekund pomalejší než dříve, celkové časy byly o více než 23 sekund pomalejší.

Pět min před koncem již kroužilo 12 aut, nikdo se nedokázal zlepšit. Rosberg a Force Indie zkoušeli mokré pneumatiky, zbytek využíval přechodné. Nejrychlejší čas tak zůstal Hamiltonovi z úvodu odpolední části.


Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za čtvrtek celkem (vpravo)

Jako jediný se vůbec neukázal Ericsson, jeho Sauber stál kvůli mechanickému problému, který tým prošetřuje.


Nejrychlejší sektory a jejich součet

Maximální rychlosti: 1. Hülkenberg 289,3 km/h; 2. Hamilton 289,2 km/h; 3. Maldonado 288,6 km/h; 4. Vettel 288,3 km/h; 5. Massa 288,2 km/h; 6. Räikkönen 287,9 km/h; 7. Grosjean 287,8 km/h; 8. Bottas 287,3 km/h; 9. Pérez 286,4 km/h; 10. Nasr 286,1 km/h.

Přehled všech časů: PDF.

GP Monaka (Circuit de Monaco)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:17,192
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:17,932 / +0,740
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:18,295 / +1,103
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:18,543 / +1,351
5. 26 Daniil KVJAT rusInfiniti Red Bull Racing1:18,548 / +1,356
6. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:18,659 / +1,467
7. 33 Max VERSTAPPEN nldScuderia Toro Rosso1:18,782 / +1,590
8. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:18,906 / +1,714
9. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:19,151 / +1,959
10. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team1:19,266 / +2,074
11. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:19,300 / +2,108
12. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:19,560 / +2,368
13. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:19,566 / +2,374
14. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team1:19,577 / +2,385
15. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:19,606 / +2,414
16. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing1:19,639 / +2,447
17. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:20,263 / +3,071
18. 98 Roberto MERHI espManor Marussia F1 Team1:22,017 / +4,825
19. 28 Will STEVENS gbrManor Marussia F1 Team1:22,943 / +5,751
20. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy