Testovací pilot Esteban Gutiérrez s modernizovaným vozem SF15-T včera absolvoval 119 okruhů a dosáhl sedmého nejrychlejšího času. Ferrari se snažilo zjistit, čím byla způsobena vyšší ztráta na Mercedes po nasazení nového balíku, a také se připravit na další část sezóny.
"V práci jsme se zaměřili na nadcházející závody. Sledovali jsme různá hlediska, jako je ovladatelnost, aerodynamika a nastavení. Podařilo se nám ujet hodně kol a rozhodně šlo o velmi produktivní den, i když byl přerušen červenou vlajkou," popisuje Gutiérrez.
"Přesto jsme dokázali dohnat ztracený čas a dokončit náš plánovaný program. Chtěli jsme si ověřit nový aerodynamický balík - a to se nám povedlo. Šlo o to pochopit, jak vylepšit nastavení auta, aby lépe vyhovovalo novým řešením, se kterými jsme nastoupili do posledního závodu," pokračuje mexický pilot.
S tímto novým balíkem do Velké ceny Španělska ale nastoupil pouze Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen si ponechal pouze nové zadní křídlo a raději se vrátil ke starší specifikaci. Auto nefungovalo dle představ a ztráta na Mercedes ke zklamání fanoušků rudého týmu narostla.
Esteban Gutiérrez se včera v Barceloně poprvé svezl s vozem SF15-T (foto: Scuderia Ferrari)
Fungují tedy na voze Ferrari poslední novinky? "Nový balík je lepší. Mohli jste to vidět v závodě, kde byl Sebastian v celkově lepší formě. Dnes se nám to podařilo zlepšit. Byly s tím trochu problémy ve způsobu nastavení auta pro ten balík. To byla jedna z věcí, která byla pro zlepšení v tomto testu zajímavá."
Po své premiéře s novým monopostem byl nadšený: "Bylo to velmi vzrušující se poprvé svézt s SF15-T a mám z něj velmi dobrý pocit. Bude to hodně zajímavé přenést tato data do naší práce na simulátoru, až budeme zpět... V Maranellu a na simulátoru jsem často, takže to bude zajímavé je uvést do vzájemného vztahu, pokračovat v práci a ve vývoji," dodává mexický pilot.