Po tvrdé kritice, kterou v úvodu sezóny kvůli problémům se spolehlivostí svých motorů Renault sklidil od svého odběratele - Red Bullu, francouzský výrobce tvrdě pracoval na jejich řešení. V Bahrajnu nasadili jen dočasné řešení a snížili výkon, novější specifikace přichází na řadu až v Barceloně.
Provozní ředitel Renaultu, Rémi Taffin, odhaluje, že spíše než o zvýšení výkonu u ní půjde o odstranění předchozích potíží, které spočívaly v oblasti pístů a stěn válce. Na výkon, v němž na Mercedes i Ferrari znatelně ztrácí, se zaměří v později v rámci většího vylepšení.
"Okruh v Barceloně je pro pohonné jednotky středně obtížný - musí poskytovat dobrou všeobecně výkonnost u všech svých součástí. Třítýdenní přestávka nám dala příležitost k tomu, abychom se podívali na všechny ty informace od počátku sezóny," říká Taffin.
"Naplno jsme pracovali na odstranění problémů, se kterými jsme se brzy setkali, a pro tento závod budeme mít upravenou specifikaci motoru, který by měl poskytnout lepší spolehlivost a ovladatelnost. Těšíme se do Španělska, až uvidíme naší tvrdou práci v akci," dodává zástupce Renaultu, který při úpravách nevyčerpal ještě ani jeden vývojový žeton - podobně jako Ferrari, Honda či Mercedes.
Piloti Red Bullu jsou s motory na štíru (foto: Red Bull Racing)
Společnost Total v rámci optimalizace přenosu výkonu na kola vyvinula inovativní mazivo převodovky, které využívá kovové nano-částice. Tento produkt má nízkou hustotu (což je důležité pro celkovou hmotnost vozu) a zároveň vylepšuje mechanickou pevnost tříramenného kloubu hnací hřídele. Výsledkem jsou lepší teploty i spolehlivost. Umožňuje to zvýšit provozní teploty převodovky, snížit velkost chladiče a optimálně rozložit hmotnost.
Red Bull se čtvrtými motory, páté zřejmě nebudou
Daniel Ricciardo a Daniil Kvjat budou v Barceloně tedy závodit s novým motorem - půjde už o jejich čtvrtý a také poslední, který mohou nasadit bez penalizace. Týmy se totiž nakonec zřejmě neshodnou na nasazení pátých jednotek.
Christian Horner sice před měsícem uvedl, že v této oblasti panuje jednomyslná shoda, nyní ale Mercedes zřejmě změnil názor. Jeho nevýkonný ředitel Niki Lauda totiž tento týden prohlásil: "Žádný pátý motor nebude. Nemůžete měnit pravidla uprostřed sezóny."
Do tréninku Red Bull nasadí již použité kusy motorů (u Ricciarda jde o motor č. 2), nové pohonné jednotky Renault nainstaluje až v sobotu.
Stav součástí pohonných jednotek (před startem posledního závodu v Bahrajnu)