McLaren zlepšuje vývoj: Vloni nefungovala polovina novinek, letos jen 5 - 10 procent

Button, Jenson | foto: McLaren

McLaren trpí nespolehlivým motorem Honda, avšak aerodynamicky se mu letos podařilo vrátit se zpět mezi přední týmy, alespoň to tvrdí lidé z týmu.

Eric Boullier, Matt Morris a Peter Prodromou vnímají restrukturalizaci týmu, která ho měla vrátit na čelo, jako povedenou - minimálně v oblasti aerodynamiky. "Lidé uvnitř týmu se od teď cítí více zúčastněni na stavbě vozu, což dříve nebývalo. Před restrukturalizací měli někteří pocit, že nedělají to, co dělat chtějí.

Teď mají pocit, že je jim více nasloucháno a důvěřováno, což se projevuje na voze. Sice ještě nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale všichni cítí, že se pohybujeme správným směrem," začal rozpravu nad situací v McLarenu šéf inženýrů Matt Morris, který přišel ze Sauberu v roce 2013.

"Jsem moc rád, že mohu říci, že se hodně změnila kultura a filozofie v týmu. Na každé úrovni v naší společnosti je dobré vedení. Jsme na cestě, abychom se vzchopili. Celý přístup se změnil, teď svoje nápady sdílíme.


McLarenu fungují novinky (foto: McLaren)

Tým je teď více motivovaný. Dám Vám příklad, řekl bych, že 50 % novinek, které jsme na auto nasadili vloni, nefungovalo. Letos je to jenom 5 nebo 10 %, které nefungují. Změny jsou také v továrně. Investovali jsme do nových strojů a další byly modernizovány. Zlepšili jsme proces výroby o 30 %. Díky tomu jsme urychlili vývoj a také jej zjednodušili," pokračuje Éric Boullier pro Autosport.

Vývoj aerodynamiky se vydal špatnou cestou
"V minulých sezonách se McLaren vydal aerodynamicky po špatné cestě," připouští Boullier. Poslední vítězství se datuje do roku 2012, poté stáj představila pro sezonu 2013 úplně nový vůz, který nenavazoval na vítězné auto z předešlé sezony. Sezony 2013 a 2014 byly pro stáj špatné. 

Za aerodynamickou restrukturalizací stojí Peter Prodromou, který přišel z Red Bullu. Změněn byl celý koncept. Po jeho zásahu je vůz lépe ovladatelný. "V posledních několika sezonách se tým v aerodynamice trošku ztratil.


Posledním vítězným vozem McLarenu je MP4-27, pak se tým vydal jiným aerodynamickým směrem (foto: McLaren)

Bylo zřejmé, že když budeme pokračovat v nastoleném konceptu, tak bychom toho nebyli schopni moc dokázat. Takže jsme začali s novým aerodynamickým projektem, s jiným způsobem práce. Tento nový koncept má zásadní vliv na to, kam stáj v budoucnu směřuje."

Pokrok McLarenu od Austrálie po Bahrajn udělal dojem také na Marca Géneho, který jezdí ve WEC s Nissanem: "Je pravdou, že to trvá trošku déle, než všichni čekali. Ale zlepšení jsou enormní. Evoluce od Austrálie po Bahrajn byla neobyčejná, i když měl Button problémy. Mají hodně zdrojů," popsal pro 'motorsport-magazin.com'. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy